
یکی از بزرگترین چالشهایی که در این صنف وجود دارد، این است که بیشترین سهم بازار روان کار کشور و همچنین تولید روغن پایه، در اختیار شرکتهای دولتی است؛ بنابراین شرکتهای دولتی میتوانند، روغن موتور را با قیمت کمتری نسبت به شرکتهای خصوصی عرضه کنند.
شرکتهای خصوصی باید روغن پایه را از شرکتهای دولتی خریداری کنند و روغن موتور درست کنند.
همچنین شرکتهای دولتی، فروش روغن پایه را شرطی میکنند به این صورت که شرکتهای خصوصی باید علاوه بر روغن پایه، محصولات دیگری نیز خریداری کنند که عملا به آنها احتیاجی ندارند، در نتیجه شرکتهای خصوصی متحمل ضرر میشوند. به همین علت قیمت مصرف کننده درج شده روی محصول با قیمت عرضه متفاوت است.
راهکار مناسب، این است که دولت بازار را آزاد کند، انحصار روغن پایه شکسته شود و منحصرا در اختیار شرکتهای دولتی نباشد و شرکتهای خصوصی نیز مانند شرکتهای دولتی بتوانند، روغن پایه تولید کنند.
رسانه و مطبوعات، با اطلاع رسانی صحیح و آگاهی رساندن به مردم، در رابطه با نحوه قیمت گذاری روغن ها، میتوانند تاثیرگذار باشند.
در گفتگو با هادی رضادخت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت، شاخص مند شد:
بابک رستمی، مدیرعامل شرکت طی مصاحبه اختصاصی واکاوی کرد:
فریبا ملائی، مدیر مجموعه ورزشی جاوید:
مریم سعیدی، مدیر و موسس باشگاه، تبیین کرد: