در گفتگو با روزبه و رضا فاطمی، بنیانگذاران شرکت، جلوه کرد:

«فیلجون» برندی شاخص با خلاقیت دو برادر

شرکت «فیلجون» در زمینه تولید و توزیع محصولات یکبار مصرف تجزیه‌پذیر فعالیت دارد. این مجموعه توانسته با تکیه بر نوآوری، کیفیت و توجه به محیط زیست، جایگاهی ممتاز و پایدار در سطح کشوری و بین المللی به دست آورد. در این مصاحبه با دو برادر، روزبه فاطمی مدیرعامل و رضا فاطمی، رئیس هیئت مدیره، به گفت و گو نشسته‌ایم. در ادامه، نظر خوانندگان را به مصاحبه جذاب با این مدیران موفق و خوش فکر جلب می نماییم:
شرکت «فیلجون» در زمینه تولید و توزیع محصولات یکبار مصرف تجزیه‌پذیر فعالیت دارد. این مجموعه توانسته با تکیه بر نوآوری، کیفیت و توجه به محیط زیست، جایگاهی ممتاز و پایدار در سطح کشوری و بین المللی به دست آورد. در این مصاحبه با دو برادر، روزبه فاطمی مدیرعامل و رضا فاطمی، رئیس هیئت مدیره، به گفت و گو نشسته‌ایم. در ادامه، نظر خوانندگان را به مصاحبه جذاب با این مدیران موفق و خوش فکر جلب می نماییم:
کد خبر: ۶۰۲۲

مبانی تأسیس و مسیر پویای این مجموعه بزرگ را به اختصار توضیح دهید.

روزبه فاطمی:مسیر تاسیس شرکت «فیلجون» از تجربه چندین ساله بنده و برادرم به عنوان کارگر معمولی در صنعت تولید پلاستیک آغاز شد. آشنایی عمیق با این عرصه و شناخت نیاز‌های روز افزون بازار، ما را به سمت تاسیس شرکتی با رویکردی نوآورانه سوق داد. در سال ۱۳۹۰، با سرمایه‌ای اندک و تعداد حداقل پرسنل، فعالیتمان را در زمینه تولید محصولات یکبار مصرف آغاز کردیم.
امروز، شرکت «فیلجون» با عنایت خداوند متعال و تلاش بی وقفه همکارانمان، مفتخر است به عنوان بزرگترین تولیدکننده سفره یکبار مصرف در کشور شناخته شود.

چه ویژگی خاص و ممتازی این شرکت را از سایر تولیدکنندگان متمایز می‌سازد؟

مهمترین وجه تمایز «فیلجون» تاکید ویژه بر کیفیت و نوآوری در تولید محصولات است. از ابتدا، ثبات کیفیت را به عنوان اصلی اساسی مورد توجه قرار داده‌ایم. همچنین، با اتکاء به خلاقیت و نوآوری پرسنل متخصص خود، به طور مستمر محصولات جدیدی را به بازار معرفی می‌کنیم.
در عین حال استفاده از مواد اولیه زیست تخریب پذیر و تلاش جهت کاهش اثرات زیست محیطی، این شرکت را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند. با بکارگیری مواد اولیه وارداتی از کشور آلمان، سرعت تجزیه محصولات را به شکل قابل توجهی کاهش داده‌ایم، هرچند که این امر مستلزم صرف هزینه‌های گزاف است. اما ما به مسئولیت اجتماعی خود در راستای حفاظت از محیط زیست پایبندیم.

بازار عرضه محصولات، اعم از داخلی و خارجی، به چه صورت است؟

رضا فاطمی:محصولات شرکت، علاوه بر عرضه گسترده در بازار داخلی همچنین از طریق بیش از ۲۰ نمایندگی، به کشور‌های مختلف در سطح بین المللی نیز صادر می‌شود. در حال حاضر دارای ۱۰ نمایندگی در خارج از کشور هستیم و به کشور‌های عراق، عمان، اتریش، آلمان و فرانسه صادرات انجام می‌دهیم. گسترش فعالیت‌های صادراتی به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز در دستور کار قرار دارد.

نقش دانش روز و خلاقیت در پیشبرد اهداف و توسعه مجموعه چقدر مهم است؟

به روزرسانی دانش و ارتقاء مهارت‌های پرسنل از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. ما با حضور در سمینارها، کلاس‌های آموزشی و همکاری با اساتید برجسته، همواره به دنبال کسب دانش روز در زمینه‌های مختلف مدیریت، بازاریابی و فناوری تولید هستیم. همچنین خلاقیت و نوآوری نیز نقش بسیار کلیدی دارد. تنوع در محصولات و ارائه محصولات کاربردی تر، ما را در حفظ رقابت پذیری و جلب رضایت مشتریان یاری می‌کند.

نظرتان در خصوص عملکرد موفق شرکت در عرصه اشتغالزایی و کارآفرینی، چیست؟

رضایت پرسنل و اشتغالزایی، از اهداف حیاتی مدیریت محسوب می‌شود. در شرایط دشوار اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال موجب افتخار و مباهات ماست. هم اکنون حدود ۵۰ نفر، پرسنل و به طور غیرمستقیم حدود ۵ هزار نفر از طریق فعالیت‌های این مجموعه، مشغول به کار هستند.
در اینجا لازم می‌دانم از جانب خود و برادرم از خانواده به ویژه پدر و مادر عزیزمان تشکر نمایم. زمانی که فعالیتمان را آغاز کردیم، بسیار جوان بودیم و لذا در این مسیر دشوار و روز‌های سخت همیشه از حمایت خانواده برخوردار بودیم. همچنین از پرسنل وفادار در بخش‌های اداری، تولید و نمایندگی‌های شرکت که همواره همراهمان بودند، بسیار سپاسگزاریم.

در پایان این گفت‌و‌گو لازم می‌دانیم از همیاری و زحمات بی شائبه همسرانمان در این مسیر تشکر نماییم.
نشانی: شهرک صنعتی شمس آباد-بلوار گل آزین-گل آزین ۲-پلاک ۶
نشانی پیج اینستاگرام:filjoon@
نشانی سایت:www.filjoon.Com
شماره تماس: ۰۲۱۵۶۲۳۴۱۹۱

newsQrCode
ارسال نظرات