اسماعیل نیاز زاده، مدیر املاک خشت سبز:

باید حافظ سرمایه کشور باشیم

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ اسماعیل نیاز زاده، مدیر املاک خشت سبز جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ اسماعیل نیاز زاده، مدیر املاک خشت سبز جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۶۰۳

در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات در حوزه کاری املاک وجود افراد غیر متخصص و به اصطلاح دلال‎های ملک می‎باشد. این افراد به سادگی مشتریان مورد نظر خود را یافته و با گرفتن کد رهگیری معاملات ملکی را انجام می‌دهند. اگر اتحادیه برای قرارداد‌ها فیش مهردار جداگانه قراردهد در این صورت کسی نمی‌تواند فرار مالیاتی انجام دهد و حق به حق دار می‎رسد. موضوع واسطه‌ها را بار‌ها در اتحادیه مطرح کرده ایم، ولی هیچ گاه بررسی نشده و بی نتیجه مانده است.
مشکل دوم وجود افراد کم تجربه و جوان است که در این بین به علت فقدان آگاهی کافی و عدم آموزش‌های لازم باعث نوسان قیمت‎ها می‌شوند. متاسفانه به دلیل وجود تعداد زیاد بنگاه‎های معاملات املاک حتی با اینکه مسائل را عنوان می‌کنیم، ولی رسیدگی به این مشکلات بسیار سخت است.
اگر بخواهم در جایگاه رئیس اتحادیه سخن بگویم، معتقدم قیمت‎ها به صورت کارشناسی و بررسی شده نیست یعنی افراد قیمت ملک خود را به دلار محاسبه می‎کنند وبا افزایش دلار قیمت زمین افزایش داده می‎شود. در صورتی که بهتر است مثل بسیاری از کشور‌های دیگر زمین و ملک با روش‎های کارشناسی شده منطقه به منطقه قیمت گذاری شوند و بنگاه‎های املاک نیز موظف شوند که غیر از قیمت کارشناسی شده ملکی را خرید و فروش نکنند و در صورت عدم رعایت این موضوع حق دادن کد رهگیری نداشته باشند. محضر‌ها نیز سندی را در این باب ثبت ننمایند. به عبارتی در هیچ کاری نباید اسراف کنیم و باید حافظ سرمایه کشور باشیم.
شخصا درباره فضای مجازی بسیار بی‎اعتماد هستم و مورد تاییدم نمی‎باشد چرا که وقتی خبری منتشر می‎کنند صحت نداشته و فقط باعث سردرگمی املاک و مردم می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات