احسان چگینی، مدیریت شرکت فنی مهندسی اوج گستران پادرا:

باید برای تولید قطعات آسانسور و استانداردسازی آن ، نظارت بیشتری وجود داشته باشد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفتگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با میثم چگینی، مدیریت شرکت فنی مهندسی اوج گستران پادرا جلب می‌کنیم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفتگویی اختصاصی داشته باشیم. توجه شما را به مصاحبه با میثم چگینی، مدیریت شرکت فنی مهندسی اوج گستران پادرا جلب می‌کنیم:
کد خبر: ۶۰۳۴

در حوزه کاری و صنف شما، چه مشکلات و موانعی وجود دارد؟

ما در زمینه آسانسور فعالیت می‌کنیم. مشکلات و موانع زیادی در حوزه فعالیت ما وجود دارد. در زمینه واردات محصولات و کیفیت محصولات داخلی مشکلاتی داریم. محصولات داخلی ما کیفیت لازم را ندارد و انحصاری شده‌اند. واردات برخی متریال دشوار شده است. صنف بازرگانی، به دلیل مشکلاتی که در ارز و نقدینگی دارند، عملا نمی‌توانند وارد کنند. ممنوعیت‌هایی که از نظر واردات و تخصیص ارز وجود دارد، از دیگر مشکلات هستند.
عمده اجناس در بازار، اجناس بی کیفیت تلقی می‌شوند و از بین این اجناس بی کیفیت، ما سعی می‌کنیم بهترین کیفیت را به مشتری پیشنهاد دهیم که متاسفانه درجه ۳ محسوب می‌شوند. مشتریان هم به علت رکود ملک و مشکلاتی که در حوزه ساختمان سازی وجود دارد، تهیه اجناس با کیفیت، ترجیح و مد نظرشان نیست. اکنون اجناس درجه ۳، درجه یک بازار محسوب می‌شوند و حتی از این کیفیت هم کم‌تر انتخاب می‌کنند، که علت آن قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر بودن می‌باشد. از نظر استاندارد سازی و کیفیت آسانسور‌هایی که در کشور نصب می‌شود، واقعا ضعف داریم. این ضعف، گریبان گیر ما، سازندگان ساختمان و کسانی که در آن ساختمان زندگی می‌کنند، خواهد شد.

پیشنهاد جنابعالی برای برون رفت از این موانع چیست؟

پیشنهاد بنده این است که در مورد استانداردسازی و تولید قطعات، نظارت بیشتری باشد و دستگاه‌های ذیربط نظارت بیشتری داشته باشند. به این معنی که در مورد رقابت کالا، نباید شرایط، مشابه خودرو سازی شود. ۲ یا ۳ شرکت تولیدکننده موتور و قطعات آسانسور، آن هم با کیفیت پایین داریم که به صورت انحصاری عمل می‌کنند؛ و حرکت به این سمت قطعا مشکلات را بیشتر می‌کند. پیشنهاد بنده این است که شرایط مانند سال‌های گذشته که همه اجناس وارد و تولید می‌شدند، بشود و مشتری قدرت انتخاب داشته باشد.

اگر یک مدیر تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه ملی و کشوری بودید، چه راهکار اساسی برای حمایت و تقویت این صنف لحاظ می‌کردید؟

در ابتدا این صنف را یک پارچه می‌کردم. صنف آسانسور ترکیبی از صنعت و صنف است و با سایر اصناف متفاوت است. بخش صنعتی که عملا مهندسی است و بخش صنفی که مربوط به کسب و کار است. بنده اگر مدیر تصمیم گیر بودم، سعی می‌کردم بخش‌های مختلف مثل فروشندگان قطعات و کسانی که نصب انجام می‌دهند و طراحان و مونتاژ و تولیدکنندگان و واردکنندگان قطعات را یکپارچه کنم.

نقش و جایگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در صنف خود تا چه اندازه با اهمیت می‌دانید؟

تا امروز رسانه، در جایگاه ضعیفی نمایان شده است. اطلاع رسانی در حوزه سرویس و نگهداری آسانسور کم است و بسیاری از چگونگی سرویس آسانسور و این که چه کسی باید از نظر قانونی، آن را انجام دهد، آگاه نیستند. باید به عموم مردم، در مورد این موضوعات اطلاع رسانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات