حسین زمانی و سمیرا سروری، مدیران پوشاک کودک و نوجوان کیدزباپ:

ایران در مباحث کارشناسی،استعدادهای برتری دارد

افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفت و گویی اختصاصی داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه با حسین زمانی و سمیرا سروری، مدیران پوشاک کودک و نوجوان کیدز باپ جلب می‌کنیم:
افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند غرب استان تهران گفت و گویی اختصاصی داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه با حسین زمانی و سمیرا سروری، مدیران پوشاک کودک و نوجوان کیدز باپ جلب می‌کنیم:
کد خبر: ۶۲۲۷

چه چالش‌ها و مشکلاتی در حیطه‌ی کاری شما وجود دارد؟

حسین زمانی: ما چالش‌های متفاوتی را طی این سال‌ها پشت سر گذاشته‌ایم. با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، با مشکلات بزرگی مانند: قطعی برق و نوسانات ارزی مواجه هستیم. این چالش‌ها موجب شده که در بازار، تغییراتی حاصل شود. حمایت دولت در این زمینه کمرنگ‌تر از بازار‌های شخصی و خصوصی است. این موضوع باعث شده که نوساناتی در بازار به وجود آید و قدرت خرید مردم روز به روز کاهش پیدا کند. در کنار آن نیز، چالش‌های دیگری همچون بازار‌های آنلاین شاپ وجود دارد که متاسفانه راستی آزمایی نمی‌شوند و مسائل فوق بر بازار حضوری تاثیر منفی می‌گذارد. البته ما سعی کرده‌ایم در این زمینه با حرکت به سمت راستی آزمایی، اعتبار خود را در بازار ارتقاء دهیم.
سمیرا سروری:از نظر من دولت، حمایت چندانی از کسب‌وکار‌ها انجام نمی‌دهد. در حال حاضر اگر سرمایه بالا و پایین شود و یا کسب‌وکاری به مشکلی دچار شود، عملا هیچ بانک و یا ارگانی از مدیران کسب‌وکار حمایت نماید.

افزایش نرخ ارز چه تاثیراتی در بازار پوشاک به دنبال داشته است؟

سمیرا سروری: افزایش نرخ ارز، موجب کاهش سرمایه ما در طول سال گردیده است. این موضوع چالشی است که در همه‌ی کسب‌وکار‌ها وجود دارد. ما هرشب بررسی می‌کنیم که چه اقدامی انجام دهیم که از میزان سرمایه کارمان کاسته نشود.

اگر در جایگاه مسئولین اجرایی کشور بودید، چه اقداماتی برای برون رفت از مسائلی که به آن اشاره نمودید، انجام می‌دادید؟

حسین زمانی:بنده اگر در این جایگاه فعالیت داشتم از ظرفیت استعداد‌ها و کارشناسان معتبر استفاده می‌کردم. متاسفانه حس می‌کنم روزبه‌روز جامعه‌ی ما، از بحث کارشناسی فاصله می‌گیرد، این در حالی است که در بحث‌های کارشناسی، استعداد‌های برتری داریم؛ بنابراین باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود و بدین طریق مانع مهاجرت نخبگان از کشور شویم.

به عنوان سوال پایانی، نقش رسانه‌ها را در حوزه فعالیت خود چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حسین زمانی:در رسانه، باتوجه به اینکه دنیا، دنیای ارتباط است و ارتباط موثر و مفید و شفاف، بهترین نتیجه را می‌تواند در بر داشته باشد، تا جایی که ممکن است باید این فضا را سالم‌تر، مثبت‌تر و شفاف‌تر نماید. در کسب‌وکارها، بازار تقلبی و غیرشفاف نیز وجود دارد، بنابراین باید با حمایت رسانه‌ها، کمک کنیم که بازار‌ها شفاف سازی و راستی آزمایی شوند.
سمیرا سروری:من تصور می‌کنم که نقش رسانه‌ها، عملا آگاهی سازی است و می‌توانند به آگاه ساختن مردم کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات