
مشکلاتی که در صنف ما وجود دارد شامل چند دسته میشود، یکی از آنها مشکلاتی است که شامل تمام اصناف میشود و مربوط به عدم ثبات قیمتها است که کلیه صنعت و اصناف را در برمیگیرد، این عدم ثبات نرخ ها، انگیزه را از تولیدکنندهها گرفته و موجب شده که تولیدکنندگان، بجای اینکه وقت و انرژی خود را صرف طراحی و تولید نمایند، صرف خرید و انبارداری و نحوه خرید و چنین مسائلی کنند تا بتوانند قیمتها را داخل مجموعه خود، طوری مهار کنند که هر روز نخواهند لیست قیمت جدید را بیرون دهند و از مشکلات مشتریان خود در خرید، جلوگیری نمایند. مشکل دومی که در صنعت ما وجود دارد و فراگیر است، بالا بودن قیمت مواد اولیه با کیفیت است که باعث میشود مبلمان باکیفیت، گران تمام شده و عرضه گردند، همچنین خانوادههایی که از لحاظ وسع مالی دارای مشکلاتی هستند از خرید مبلمان با کیفیت منصرف میشوند، این موضوع برای افرادی که تولیدکننده کارهای با کیفیت میباشند، معضل بسیار مهمی است و دولت هم هیچ ورودی در این قضیه نمیکند.
برخی از فروشگاههای مجازی هستند که در سطح شهر و یا در اینستاگرام با فروش محصولات بیکیفیت، باعث بدنام شدن صنف ما شدهاند و بعد از آن، فقدان نظارت کافی بر روی تولیدات است و به دلیل عدم نظارت، مبلمان بیکیفیت تولید شده و در نمایشگاهها گذاشته میشوند و به فروش میرسند.
برای معضل قیمت، اگر بانکها بتوانند به نمایشگاه داران و تولیدکننده ها، وام و تسهیلات بدهند تا آنها بتوانند محصولاتشان را اقساطی بفروشند، مشکل بالا بودن نرخ کالا برای خانوادهها تا حدی رفع میشود.
اطلاعرسانی جزئی از ارکان هر خرید موفق است. باید به مردم اطلاعرسانی شود که از فروشگاههای معتبر و دارای مجوز خرید کنند.
ساسان محمودی، مدیرعامل و سید احمد محمدی، نائب رئیس شرکت مهندسی پارس دانش الکترونیک سها :
محمد متقیان نژاد، رئیس انجمن شیتوریو شوکوکای یونیون آسیا تاکید کرد:
راحله کریمی، مدیر و موسس مجموعه ورزشی ستاره سازان :
مریم سلیمی، مدیر آکادمی زیبایی مریم سلیمی: