
امکانات دانشگاه، از زمان دانشجویی تا به امروز، که مدرس هستم، خیلی محدود است در حالی که امکانات آموزشگاه ما تکمیل است. تدریس دانشگاه کامل نیست و من با استفاده از تجربه شخصی خود به موفقیت رسیدم. در دانشگاه نکات خاص و کلیدی و آموزش جامع ارائه نمیشود؛ بنابراین وقتی مدرس شدم، تصمیم گرفتم که این خلاء را جبران کنم. اما متاسفانه نتوانستم، چون هیچ دانشگاهی مجهز نیست و دانشگاه امکانات عملی و کاملی ندارد. دانشگاه باید از نظر مالی، تامین شود. آموزشگاه زیر نظر فنی حرفهای میباشد و مشکلات خاص خود را دارد. ولی در آموزشگاه، دست ما، برای تدریس بازتر است.
ما هنرجویان را به سازمان فنی حرفهای، معرفی میکنیم. البته کتابهایی که معرفی میشود اکثرا اشتباه است و، چون از آن کتابها سوال طرح میشود به اجبار به هنرجویان میگوییم که کتابها را حفظ کنند، تا بتوانند، نمره کتبی کامل بگیرند.
در رابطه با دانشگاه، باید امکانات را بیشتر کنند و اساتید، دارای مهارت و تجربه باشند. سازمان فنی حرفهای نیز، باید کم و کاستیها را جبران کند. برای مثال در امتحان کتبی، گاهی سوالات اشتباه است و یا از مبانی کتاب، طرح نمیشود.
نقش خلاقیت در این حوزه، بسیار بالا است. تدریس در دانشگاه با آموزشگاه بسیار متفاوت است. زیرا عرصه مد و فشن، خیلی زود به روز میشود.
تبلیغات خیلی در کار، تاثیر دارد. امروزه تبلیغات، خیلی جدید و به روز شده است. ما از همه مشاغل، هنرجو برای یادگیری داریم. در گذشته به این صورت نبود.
ساسان محمودی، مدیرعامل و سید احمد محمدی، نائب رئیس شرکت مهندسی پارس دانش الکترونیک سها :
محمد متقیان نژاد، رئیس انجمن شیتوریو شوکوکای یونیون آسیا تاکید کرد:
راحله کریمی، مدیر و موسس مجموعه ورزشی ستاره سازان :
مریم سلیمی، مدیر آکادمی زیبایی مریم سلیمی: