«ابرهوش» بی‌ام‌و معرفی شد؛ سیستمی که کنترل تمام جنبه‌های خودرو را به‌دست می‌گیرد

بی‌ام‌و از سیستم الکترونیکی جدیدی به نام «ابرهوش» رونمایی کرده که کنترل بهینه‌تر و قدرتمندتری بر بخش‌های مختلف خودروها ارائه می‌دهد. این سیستم شامل چهار کامپیوتر پرظرفیت است
بی‌ام‌و از سیستم الکترونیکی جدیدی به نام «ابرهوش» رونمایی کرده که کنترل بهینه‌تر و قدرتمندتری بر بخش‌های مختلف خودروها ارائه می‌دهد. این سیستم شامل چهار کامپیوتر پرظرفیت است
کد خبر: ۶۵۹۵

جام جم البرز؛
BMW بی‌ام‌و از سیستم الکترونیکی جدیدی با نام «ابرهوش» پرده برداشت که کنترل بخش‌های مختلف خودرو را به روشی بهینه‌تر و قدرتمندتر انجام می‌دهد.
بی‌ام‌و سیستم الکترونیکی جدید خود را با چهار کامپیوتر پرظرفیت با نام «ابرهوش» یا Superbrains معرفی کرد. این سیستم به تمامی خودرو‌های آینده‌ی شرکت موردنظر بر پایه‌ی پلتفرم Neue Klasse، صرف‌نظر از نوع پیشرانه، قدرت خواهند بخشید. بی‌ام‌و ادعا می‌کند سیستم جدید قدرتمندتر و کارآمدتر است و ادامه‌دار خواهد بود؛ یعنی تمام خودرو‌های مجهز به سیستم ابرهوش، به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های پلتفرم‌های آینده پس از Neue Klasse را دریافت خواهند کرد.

سیستم چهارکامپیوتری ابرهوش تقریباً همه‌چیز را در خودرو کنترل می‌کند. این سیستم شامل بخش‌هایی مانند سیستم اطلاعات و سرگرمی (infotainment)، کنترل آب‌وهوا، رانندگی خودکار، دینامیک رانندگی، راحتی و دسترسی به خودرو می‌شود. همچنین، طبق معیار‌های بی‌ام‌و، این سیستم ۲۰ برابر قدرتمندتر از سیستم فعلی بی‌ام‌و است.

بی‌ام‌و موفق شده است نرم‌افزار را از فرایند توسعه‌ی خودرو جدا کند، بنابراین مهندسان نیازی ندارند همه‌چیز را از ابتدا طراحی کنند و برای هر مدل به‌طور جداگانه تطبیق دهند. این امر به‌روزرسانی‌های به‌موقع، کاهش هزینه‌های تولید و امکان به‌روزرسانی‌های بی‌سیم (OTA) را برای سال‌های آینده، حتی برای نسل‌های بعدی خودروها، تضمین می‌کند.
سیستم Superbrains باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در سیم‌کشی خودرو می‌شود. این سیستم از معماری سیم‌کشی منطقه‌ای (zonal wiring harness) استفاده می‌کند که ۶۰۰ متر سیم‌کشی کمتری دارد و ۳۰ درصد از وزن سیم‌کشی را کاهش می‌دهد. این معماری خودرو را به چهار منطقه تقسیم می‌کند که هر کدام از سوی کنترل‌کننده‌های منطقه‌ای مدیریت می‌شوند و جریان داده‌ها را کنترل می‌کنند؛ همین باعث می‌شود سیم‌کشی نازک‌تر، کوتاه‌تر و سبک‌تر شود.

رویکرد جالب دیگر، استفاده از Smart eFuses است که جایگزین ۱۵۰ فیوز سنتی می‌شوند. این فیوز‌های هوشمند به‌صورت دیجیتالی توزیع انرژی به قطعات را کنترل می‌کنند و حالت‌های هوشمند مصرف انرژی را بر اساس وضعیت خودرو، مانند رانندگی، پارک کردن، شارژ و به‌روزرسانی، فعال می‌کنند. آنها می‌توانند مصرف‌کننده‌های غیرضروری را خاموش کنند و بازده کلی انرژی را تا ۲۰ درصد بهبود بخشند.
سیستم ابرهوش بی‌ام‌و برای اولین بار در اولین مدل Neue Klasse به شکل کامل معرفی خواهد شد. قرار است Neue Klasse طی سال جاری میلادی در کارخانه‌ی بی‌ام‌و در دبرسن مجارستان به تولید انبوه برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات