جابر جوانی، مدیر مجموعه فست فود رابین:

اتاق اصناف، دلایل گرانی های کوتاه مدت را جویا شود

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با جابر جوانی، مدیر مجموعه فست فود رابین، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با جابر جوانی، مدیر مجموعه فست فود رابین، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۶۶۷

اصلی‌ترین مشکل ما نوسان بازار ارز و قیمت دلار می‌باشد که به طور مدوام سبب گران شدن محصولات غذایی و مواد اولیه می‌شود و در پی آن روی قیمت تمام شده کالا نیز اثر می‌گذارد. ما تمام سعی خود را به کار می‌گیریم تا افزایش قیمت را به تاخیر بیاندازیم و حداقل ماهی یک بار این تغییرات را اعمال کنیم. ولی شرکت‌هایی که مواد اولیه را به ما می‌فروشند، هر هفته و یا به صورت روزانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.
اتاق اصناف تاثیر زیادی برای حل این مشکل دارد و باید با اعمال نظارت بیشتر و دقیقتر، دلیل گرانی‌های کوتاه مدت را از شرکت‌های مذکور جویا شود و به طور مستمر نظارت داشته باشد. بعضی اجناس سالی یک یا دو مرتبه گران می‌شود. ولی برخی از شرکت‌ها دلیل خاصی برای گرانی هفتگی خود ندارند. البته ما سعی می‌کنیم از محصولاتی مانند سوسیس و کالباس کمتر استفاده کنیم. ولی قیمت مرغ و گوشت نیز بیش از حد معمول سیر صعودی دارد. تقریبا هر ده روز یکبار قیمت‌ها وحشتناک بالا می‌رود.
باید دولت و یا سازمانی که در کنترل قیمت‌ها نقش دارند، نظارت شان بر این حوزه بیشتر باشد. قطعا با شروع سال جدید، دغدغه ما و همکارانمان در این صنف بیشتر هم می‌شود.
شروع سال گذشته همراه با آغاز ماه مبارک رمضان بود، که به همین علت از آغاز روز تا حوالی ساعت ۶ عصر تعطیل بودیم. سپس با شروع لحظات روحانی افطار امکان بازگشایی مجموعه را داشتیم. اما واقفید که در هنگام افطار کسی برای خوردن فست فود مراجعه نمی‌کند. مشکل دیگری که بعد از ماه رمضان ایجاد شد افزایش زیاد قیمت اجاره‌ها بود که حدودا سه برابر شد. همچنین از سوی دیگر اواخر بهار با مبالغ بالای مالیات روبه رو بودیم. در حقیقت در طی سه ماهه اول سال با مشکلات بزرگ مالی و اقتصادی مواجه بوده و به شدت در تنش قرار داشتیم.
معمولا وقتی قیمت مواد اولیه بالا می‌رود، شرکت‌های تولیدکننده از متریال دیگری استفاده می‌کنند. همیشه نظر من در کار این است، که هر آنچه برای خانواده خودم می‌خواهم، برای بقیه مردم نیز همان را بخواهم و سعی می‌کنم کیفیت را در کار افزایش دهم و از کیفیت و کمیت مواد نکاهم و در شغل خود به مشتری و اعتماد وی وفادار بوده و خیانت نکنم.
مردم نسبت به فست فود‌ها دیدگاه و ذهنیت خوبی ندارند و اکثرا موضع منفی دارند. به نظر من فست فود نسبت به غذا‌های دیگر سبک‌تر و قابل هضم‌تر است. همچنین مردم باید بدانند هیچ چیز گران و ارزانی بی علت نیست. توصیه ما این است که از مکان‌های قابل اطمینان خرید کنند.
بدون در نظر گرفتن مرغوبیت فقط خواهان جنس ارزان نباشند. ما سعی می‌کنیم همیشه حفظ کیفیت کنیم و تا جایی که امکان دارد با مردم مدارا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات