میلاد موسوی، مدیر گروه هنری میلاد:

هدف اصلی کارآفرینان باید حمایت از کسب و کارهای خانگی باشد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با میلاد موسوی، مدیر گروه هنری میلاد ، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با میلاد موسوی، مدیر گروه هنری میلاد ، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۶۶۸

بنده متولد ۱۳۷۳ در شهر الیگودرز هستم. مجموعه ما با اسم رزین کرج آغاز به کار کرد و به مرور آن را گسترش دادیم.
به طور کلی عمده مشکلات ما به دوبخش تقسیم می‌شود. یک مورد مشکلات مربوط به فروشندگان است و مورد بعدی مربوط به کسانی است که می‌خواهند آموزش ببینند و فعالیت کنند. در حال حاضر یکی از مشکلات فروشندگان، اجناس وارداتی است که به مرور زمان دچار افت کیفیت شده است.
از جمله محصولاتی که به فروش می‌رسانیم، رزین وارداتی است. در حال حاضر ایران یک نوع هاردنر (سخت کننده) تولید می‌کند که کیفیت و شفافیت بهتری نسبت به محصولات وارداتی دارد. این نوع ماده به طور مشخص برای فعالیت‌های هنری استفاده نمی‌شود. معمولا برای کار‌های صنعتی و کف استفاده می‌شود. موضوع دیگر عدم ثبات قیمت‌ها در بازار است که تقریبا اکثر همکاران بنده این مشکل را دارند. هنگام آغاز به کار، بیشتر هدف ما حمایت از کسب و کار‌های خانگی بود. در واقع هدف اصلی کارآفرینان باید حمایت از کسب و کار‌های خانگی باشد.
تقریبا قبل از کرونا شروع به فعالیت نمودیم. در این دوران، با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه دادیم و مصمم‌تر شدیم. سپس میزان و نوع و تنوع تولیدات را براساس نیاز‌هایی که افراد در این حرفه داشتند تغییر و گسترش دادیم. مثلا اگر ام دی اف می‌خواستند با چندین مجموعه مذاکراتی انجام می‌دادیم، تا با قیمت مناسب، خرید کرده و به دست مشتری برسانیم. تلاش کردیم ابزار و وسایل لازم را در اختیار هنرجویان، قرار دهیم، تا بتوانند کاری مناسب و شایسته متقاضیان ارائه دهند.
اما متاسفانه نوسان قیمت به گونه‌ای می‌باشد که خرید ما هر بار با قیمتی جدید و رو به افزایش می‌باشد. این تورم موجود در جامعه که تقریبا اکثرا با آن مواجهند، بر فعالیت ما نیز تاثیر گذاشته است. اکثر افرادی که با ما کار می‌کنند، از روستا‌ها هستند.
ما در برنامه روبیکا نیز پیج داریم. بیشتر از مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان و ایلام و کرمانشاه و لرستان، جذب مشتری داریم و متقاضیان از قشر معمولی جامعه هستند. اکثر سفارش دهندگان، خانم هستند.
این گرانی و افزایش قیمت‌های مکرر، نه تنها به کسب و کار ما آسیب جدی می‌رساند، بلکه برای این افراد نیز آسیب زا می‌باشد. مشکل بعدی تامین متریالی است که به صورت وارداتی می‌باشد. این خود معضل بزرگی برای کسب و کار ما محسوب می‌شود.
چنان چه شما یک جنس باکیفیت و خوب بخواهید باید وارد کننده‌ای پیدا کنید. البته برای این امر باید مبلغ بیشتری پرداخت نمایید. بی شک هزینه هنگفتی خواهد داشت. متاسفانه معمولا در حال حاضر متریال با کیفیت خوب، به میزان زیاد به دست ما نمی‌رسد.
امسال توانستیم به لطف خدا متریال باکیفیت با مبالغ مناسب وارد کنیم، طوری که هم تحت فشار و سختی نباشیم و هم به دست فروشندگان و کسانی که نیازمند این محصولات هستند در زمان مناسب با کیفیت ایده آل و قیمت نرمال برسانیم.
بحث مدیریت و کنترل این مشکلات هم وجود دارد. در مجموعه ما ۱۲نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار می‌کنند. آرزوی بنده کارآفرینی بوده که به آن دست یافتم.
در واقع این افراد از حقوقی که دریافت می‌کنند، رضایت ندارند. باید اقرار کنم که حقوق زیاد بالایی هم مطالبه نمی‌کنند. اما تمام تلاش خود را می‌کنیم، که بهترین خدمات را به هنرآموزان و هنرجویان ارائه کنیم.
برای مقرون به صرفه شدن این فرآیند، سعی می‌کنیم، اجناس خریداری شده را به صورت مستقیم از وارد کننده و بدون واسطه دریافت و به صورت مستقیم نیز به دست مصرف کننده برسانیم. به این شکل فروش هم با قیمت مناسب‌تر انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات