
لطفاً بفرمایید در کار شما چه مشکلاتی وجود دارد؟
ما در دو حوزه فعالیت میکنیم، داخلی و صادرات. چیزی که در حوزه داخلی اکثر افراد به آن دچارند، بحث تورم میباشد و اینکه قیمتها دائماً در در حال افزایش هستند و هیچ ثباتی وجود ندارد، این مسئله، باعث میشود سرمایه ما در حال از بین رفتن باشد، ما طلا فروش نیستیم که سرمایه برایمان بماند و این امر باعث رکود مسئله خرید و فروش میشود، مردم سرمایهها را به سمت طلا میبرند و این امر باعث ضربه زدن به سیستم اقتصادی کشور میشود و مسئله تولیدی که مقام معظم رهبری مد نظر دارند، اجرا نمیشود، مسئله دوم مربوط به مالیات است که در حسابرسیهای مالیاتی، ضعف وجود دارد و فاقد دقت و شفافیت است که بخشی از آن مربوط به کارکنان مالیاتی و بخشی مربوط به سیستمهای بانکی است. در مورد مسئله صادرات، ما پتانسیلهای خوبی برای صادرات داریم و در جایی هستیم که در اطرافمان جمعیت زیادی در کشورهای همسایه وجود دارند که مصرف کننده هستند و گرایش زیادی به ایرانیها دارند، اما متاسفانه مسئولین در رابطه با صادرات اطلاعاتی ندارند و شاکله این کار در ایران شکل نگرفته و در گمرک نیز مشکل داریم.
چه راهکاری برای رفع این چالشها پیشنهاد میکنید؟
در مسئله آموزش رسانهها، در قدم اول فرهنگ سازی کنند ودر قدم دوم اینکه قوانین بازنگری شوند. رسانهها غیر از مسئله فرهنگ سازی باید از مسئولین بخواهند که دقیقاً تاریخ را مشخص کنند و در آن تاریخ پاسخگو باشند.
رسانهها در این حوزه چه نقشی دارند؟
کار اصلی را رسانه انجام میدهد، یعنی موتور محرکی که باید کشور را به حرکت درآورد رسانه است، شفاف سازی و پیگیریهایی که رسانه انجام میدهد، اگر نباشد رسماً مشابه وضعیت کره شمالی میشود، اما رسانه باعث فعالیت جهانی میشود، اول با فرهنگ سازی و دوم با پیگیری که اصلیترین کار است و اگر روزنامه جام جم همین کار را انجام دهد و بعد برود سراغ مسئولین که این میشود یک دیتای بسیار عالی و درجه یک که میتوان از آن استفاده کرد.
حسام مظفری، مربی و مدیر کلوپ ورزشی کودکان تهران:
نفیسه قاسمیان، مدیریت باشگاه نیرومند ۳۶۰ تاکید کرد:
مهندس شاهین حیدری، مدیریت گل فروشی هرمزان:
مهندس امیررضا شاهسوند، مدیرعامل شرکت رادین پاسارگاد مهوین تاکید کرد :