
به گزارش جام جم البرز، رضابرهانی نیا مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: با آغاز بهرهبرداری از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی و به منظور تسهیل در بهرهبرداری کاربران، دوره استفاده آموزشی این سامانه از ابتدای اردیبهشتماه آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: مؤدیان میتوانند با ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، نسبت به ارسال اطلاعات دفاتر خود اقدام کرده و ضمن آشنایی با محیط سامانه، دستورالعملها و قواعد ثبت اطلاعات را انجام دهند.
شایان ذکر است، اطلاعات بارگذاری شده در این دوره صرفاً جهت تست و آشنایی بوده و با پایان یافتن این دوره، طی اطلاعیهای رسمی، اطلاعات حذف و پس از آن، بهرهبرداری نهایی و رسمی از سامانه آغاز میشود.
مؤدیان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه «ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی»، وارد این سامانه شوند.
این اقدام در ادامه فرآیند تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و در اجرای بند «ج» ماده (۴) قانون برنامه هفتم توسعه و بند «ج» ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه، با هدف کاهش هزینهها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمپ شده صورت میگیرد.
حمیدرضا نصیری، مدیر شرکت وب مانسر:
میثم فلاح، مدیر مجموعه فناوری اطلاعات تکین خاطر نشان ساخت:
امیر رضا طاهری، مدیر مجموعه آموزشی کیسان:
افشین شیرمحمدی، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور رونشان فضا: