
حیطه فعالیت صنف شما چیست و در حال حاضر بر روی چه برندی متمرکز هستید؟
بنده در صنف مبلمان اداری فعالیت میکنم. یکی از برندهای معتبری که ما بر آن تمرکز داریم، سایت «صندلی چی» است. این سایت به صورت آنلاین تمامی صندلیهای برندهای مطرح کشور را با قیمتی مناسب عرضه میکند تا بتوانیم خدمات بهتر و گستردهتری به مردم ارائه دهیم.
پیشنهادات و نظرات شما درباره مشکلات صنف و راهکارهای بهبود و رشد آن چیست؟
اصلیترین مشکلی که با آن مواجه هستیم، نوسانات نرخ ارز است.امدیاف به عنوان یکی از اصلیترین مواد اولیه ما تحت تأثیر مستقیم این نوسانات قرار دارد و بر روی قیمت نهایی محصولات اثر میگذارد. خوشبختانه در صنف ما میزان واردات پایین است و اکثر تولیدکنندگان داخلی بر پایه توان خود فعالیت میکنند.
جایگاه و اهمیت صنف مبلمان اداری در سطح کشور چگونه است؟
متأسفانه پیگیری مشکلات صنف به صورت جدی انجام نمیشود. معمولاً فقط در گردهماییها ما را دعوت میکنند و صدای ما شنیده نمیشود. در رسانهها بیشتر به معرفی مراسم و شرکتها پرداخته میشود و در مشکلات صنف، انعکاسی وجود ندارد. به طور مثال، سال گذشته با بحران برق مواجه شدیم ولی هیچ رسانهای برای بیان مشکلات ما اقدام نکرد. رسانههایی مانند روزنامه جام جم میتوانند نقش موثری در انعکاس صدای صنف ایفا کنند. همچنین انتقادات کارآفرینان در فضای مجازی مانند اینستاگرام بیشتر دیده میشود، در حالی که صداوسیما کمتر به این موضوعات میپردازد.
اهمیت صنف مبلمان اداری و نقش آن در کشور را توضیح دهید.
تمام افراد شاغل در کشور به میز و صندلی نیاز دارند. نبود این تجهیزات به معنای بازگشت به شرایط بسیار ابتدایی است. صنف ما در تمامی محیطهای اداری، آموزشی و تجاری حضور پررنگ دارد. خوشبختانه بیشتر تولیدات داخلی است، اما حمایتی که باید از این صنف صورت گیرد، وجود ندارد. در حالی که مقام معظم رهبری هر سال بر حمایت از تولید داخلی تأکید میکنند، انتظار میرود ثبات قیمتها، به ویژه قیمتامدیاف، فراهم شود تا تولیدکنندگان بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.
اگر مدیریت این اتحادیه را برعهده داشتید، چه اقداماتی برای رفع مشکلات انجام میدادید؟
در گام نخست تمامی اعضای صنف را گرد هم آورده و از آنها درخواست ارائه راهکار میکردم. گاهی اوقات یک نظر ساده میتواند راهگشا باشد. حتی در هنگام بازرسیها میتوان از افراد خواست فرمهای انتقاد و پیشنهاد را تکمیل کنند. سپس با اولویتبندی نظرات، به رفع مشکلات میپرداختم و اقداماتی عملی انجام میدادم.
نقش رسانهها در پیشبرد اهداف صنف چیست؟
رسانهها میتوانند نقش حیاتی ایفا کنند. اگر پول نفت را کنار بگذاریم، اقتصاد کشور عمدتاً با مالیات میچرخد و بیش از نیمی از مالیات کشور از طریق اصناف تأمین میشود. رسانهها باید صدای اصناف را منعکس کنند؛ مثلاً مشخص شود این صنف چه میزان مالیات پرداخت کرده و بازدهی این مالیات برای دولت و همچنین حمایت دولت از صنف به چه شکل بوده است. ارتباط دوسویه میان دولت و اصناف باید شفافسازی شود.
میلاد محمدی، مدیر عامل مجموعه شوق پرواز آکوآکام:
مهندس سهیل کریمی، مدیریت اتو گالری پارس تصریح کرد:
مهرداد سلطانی، مدیریت سایت صندلی چی:
حمیدرضا بت شکنان، مدیرعامل شرکت معماری و طراحی داخلی عمارت آگاه: