
در صنف بستنی و محصولات خوراکی، با محدودیتهایی در واردات کالاهایی مواجه هستیم که نمونه ایرانی آنها موجود نیست. پیشنهاد بنده این است که تا زمانی که امکان تولید نمونههای داخلی فراهم شود، اجازه واردات این کالاها داده شود یا جایگزینهای مناسبی برای آنها تهیه گردد تا نیازهای صنف به خوبی پوشش داده شود.
صنوف غذایی، بهویژه بستنی و رستورانها، نسبت به دیگر اصناف از ویژگی اشتغالزایی بالاتری برخوردارند. در زمینه رقابت، چه با محصولات خارجی و چه داخلی، لازم است با خلاقیت، محصولاتی متفاوت و جذاب برای مشتریان ارائه دهیم.
مشکلات این صنف بسیار زیاد است؛ بهویژه نوسانات شدید قیمتها که مدیریت آن را دشوار کرده است. تغییر لحظهای قیمتها برای ما امکانپذیر نیست، زیرا قیمتها در منوهای تعریف شده ثابت هستند.
رسانهها میتوانند نقش مهمی در حمایت از صنف ما ایفا کنند؛ البته به شرطی که ساز و کاری مناسب ایجاد شود تا کانسپتهای جدید، استارتاپها و ایدههای نو با تبلیغات گستردهتر معرفی شده و مورد حمایت قرار گیرند.
محمود مبینی، مدیرعامل شرکت طراحان گستر میهن نوا تصریح کرد :
محسن عمرانی، مدیریت مجموعه بستنی ویرول:
مجید عابدینی، مدیریت صنعت گل و گیاه کشاری تبیین کرد:
دکتر احسان زندی، مدیریت گروه آموزشی آکادمیک انگلیش :