
در ایران، دامنه صنعت مبلمان بسیار گسترده است و به نظر من این حوزه یکی از صنوف مهم و ضروری برای جامعه به شمار میرود. ضروری است تا حد امکان از این صنعت حمایت شود تا نقش واسطهها کمرنگتر شود. حمایت از تولیدکنندگان، چه از طریق تبلیغات رسانهای و چه در سطح شهری، میتواند موجب آشنایی بیشتر مردم با تولیدیهای داخلی شود و در نهایت، باعث شود محصولات با کیفیت بالاتر، قیمت مناسبتر و دسترسی آسانتر به دست مصرفکننده برسد.
مشکلات در این حوزه فراوان است، بسیاری از متریالهای مورد استفاده وارداتی هستند و همین امر تهیه مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است. همچنین نوسانات شدید قیمتی یکی دیگر از چالشهای جدی این صنف است. به نظر میرسد اگر دولت از تولیدکنندگان بهویژه در تأمین آسانتر مواد اولیه حمایت کند، بسیاری از این موانع برطرف خواهد شد.
نقش رسانهها در این زمینه بسیار کلیدی است. رسانهها از طریق موبایل، تلویزیون، صداوسیما، روزنامهها و مجلات میتوانند، آگاهی عمومی را افزایش دهند و مردم را با تولیدکنندگان داخلی آشنا کنند. این معرفی باعث میشود که تولیدکنندگان بتوانند مستقیماً با مردم ارتباط برقرار کنند و بدون دخالت واسطهها، محصولات با صرفه اقتصادی بیشتری را به خانوادههای قشر ضعیفتر ارائه دهند، اقدامی که هم به نفع تولیدکننده است و هم به سود مردم ایران.
نسیم قادری، مدیر و موسس آموزشگاه هنرهای تجسمی نسیم رنگ ها مطرح کرد:
مریم طارمی، مدیریت باشگاه بانوان ایران:
اسماعیل شاطری، مدیریت مجموعه مبلمان الماس:
مهندس علی حیدر زاده، مدیریت شرکت خدمات مهندسی خاک سازه: