مریم ولی نژاد، مدیریت مجموعه ورزشی ضربان پلاس:

مجموعه های ورزشی باید رده بندی شوند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مریم ولی نژاد، مدیریت مجموعه ورزشی ضربان پلاس جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مریم ولی نژاد، مدیریت مجموعه ورزشی ضربان پلاس جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۷۱۵

علاقه مندیم که در مجموعه خود کیفیت استاندارد مورد استفاده در دستگاه‌های خارجی را داشته باشیم. متأسفانه، قیمت‌های فعلی بسیار بالا هستند و ما از درآمدی که از باشگاه کسب می‌کنیم قادر به تأمین آن‌ها نیستیم. اگر این مشکل برطرف شود و تعرفه‌ای مناسب برای دستگاه‌های وارداتی تعیین شود که ما بتوانیم با قیمتی مناسب آن‌ها را تهیه کنیم و در مجموعه خود استفاده کنیم، این امر بسیار مطلوب خواهد بود.
مشکل دیگری که با آن مواجه هستیم، مربوط به تمدید مجوز‌ها است. سامانه مربوطه با مشکلات زیادی روبه رو است و ورود به آن به راحتی امکان پذیر نیست و زمان بر است. سامانه در حال حاضر به صورت آنلاین فعالیت دارد و با مشکلاتی مواجه می‌باشد. در گذشته، زمانی که به صورت دستی انجام می‌شد وضعیت راحت تری داشت. بدین ترتیب، می‌توانستیم اسناد را به صورت یک پوشه تحویل دهیم و مجوز صادر می‌شد. با اینکه معمولاً کار‌های آنلاین سریع‌تر انجام می‌شوند، اما در این مورد مشکل وجود دارد.
دستگاه‌های ورزشی تولید داخلی در حال حاضر توانایی رقابت با دستگاه‌های خارجی را ندارند و بسیار جای کار دارند. هنگامی که می‌خواهیم یک ایستگاه را اضافه نماییم، لازم است که خودمان با آن ایستگاه کار کرده باشیم و اطمینان حاصل کنیم که واقعاً عضلات را درگیر می‌کند یا خیر. من به نمایشگاه‌های ورزشی مختلف مراجعه می‌کنم تا هر یک از دستگاه‌های ورزشی را بررسی کنم. این امر به دلیل تنوع شرکت‌های تولید کننده و عدم امکان بررسی تمام دستگاه‌ها نسبت به زمان ممکن، محدود است. ما عموماً نیاز داریم تا دستگاه‌های سالن به صورت هماهنگ و یکپارچه باشند، اما متأسفانه شرکت‌های مختلف دستگاه‌های متفاوتی دارند. هدف اصلی ما استفاده از دستگاهی استاندارد است و این که ضرری را به عضلات وارد نمی‌کند. بنابراین، در حال حاضر به دنبال شرکت‌هایی هستیم که بتوانند دستگاه‌های با کیفیت و استاندارد را تولید کرده و به نیاز‌های ما پاسخ دهند.
اداره ورزش، عنوانی برای خود در نظر گرفته و تعرفه‌هایی را اعلام نموده است. اما این تعرفه‌ها با واقعیت و هزینه‌های واقعی که برای اجاره صورت می‌گیرد، همخوانی ندارد. ممکن است تنها در مجموعه‌های دولتی قابل قبول باشد، اما در مجموعه‌های خصوصی، به ویژه در صورتی که دستگاه‌های خارجی داشته باشند، تعرفه‌ها باید با تجهیزات متناسب باشند، زیرا استهلاک آن‌ها متفاوت است. تمامی تجهیزات تردمیل خارجی باید وارد شوند و تعمیر آن‌ها زمان بر است. در حالی که برای تعمیر یک تردمیل رده پایین، هزینه و زمان کمتری صرف می‌شود.
برای تمدید مجوز، به نظر من، اگر سایت به گونه‌ای طراحی شود که مشکلات آن به راحتی حل نشوند (زیرا این مشکلات چند سال است که وجود دارند)، به صورت غیرآنلاین می‌توان مجوز صادر کرد تا نیازی به پرداخت مالیات نباشد. با اضافه شدن مالیات، با وجود این شهریه ها، نمی‌توانیم به افراد سرویس دهیم.
کار رسانه‌ها بیشتر اطلاع رسانی است و باید به درستی انجام شود. باید تفاوتی بین باشگاه‌های رده‌های بالا و پایین قائل شوند. در واقع بایستی مجموعه‌های ورزشی، رده بندی شوند. شاگردان ما باشگاه‌ها را مقایسه می‌کنند. باید به گونه‌ای باشد که تفکرات کلی حل شده و زمانی که کیفیت در نظر گرفته می‌شود، باید مبلغی مناسب نیز دریافت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات