بزرگترین دغدغه موجود در صنف املاک، کمبود آگاهی است، هم از سوی کارکنان دفاتر املاک و هم از جانب افرادی که به عنوان خریداران یا فروشندگان به این دفاتر مراجعه میکنند. اگر کارکنان در این صنعت، تخصص کافی را داشته باشند، میتوانند از طریق تجمعات اتحادیه و سازمانهای مرتبط، از طریق مقالات تخصصی درباره مسائلی که بیشترین چالش را ایجاد میکنند، اطلاع رسانی صحیحی انجام دهند.
بازار املاک به گونهای عمل میکند که اگر فردی تجربه و تخصص کافی نداشته باشد، از عرصه تجارت و بازار خارج میشود و ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
رسانهها و فضای مجازی باید نقشی مؤثر در افزایش آگاهی مردم داشته باشند و به آنها بیان کنند که اطلاعات صحیح و تخصصی میتواند به دولت نیز کمک کند.
مجید برومند، مدیر مجموعه فوم بتن اهورا:
ماهر حریری، مدیرعامل شرکت تولیدی محصولات آرایشی ماهرآراسام:
فریبا آشتیانی، مدیریت خانه بازی ارکیده:
فائزه عزتی بند کهن، فعال طب تلفیقی و مدیر عطاری کیمیا: