غربالگری بینایی ۷۴ هزار کودک در البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز از غربالگری بینایی ۷۲ هزار کودک سه تا ۶ ساله طی سال جاری در این استان خبرداد.
مدیرکل بهزیستی استان البرز از غربالگری بینایی ۷۲ هزار کودک سه تا ۶ ساله طی سال جاری در این استان خبرداد.
کد خبر: ۷۱۹

به گزارش جام جم البرز،وجیهه محمدی فلاح افزود: در مجموع ۱۰۸ هزار و ۸۴۰ کودک البرزی مشمول طرح غربالگری بی‍نایی هستند که تاکنون برای ۷۰ درصد آن‌ها غربالگری بینایی انجام شده است.

وی بیان کرد: مابقی کودکان نیز به تدریج تا پایان امسال از خدمات طرح غربالگری بینایی استفاده خواهند کرد ضمن آن که طرح غربالگری بینایی کودکان در ۵۰۰ پایگاه دائم و موقت زیر نظر اداره کل بهزیستی این استان دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: بیماری تنبلی چشم یک اختلال اکتسابی بینایی یکطرفه و گاه ۲ طرفه است که پس از رفع هر گونه عیب انکساری و یا ضایعه جسمی در چشم برطرف نشده و کماکان باقی می‌ماند.

محمدی فلاح تاکید کرد: این بیماری اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک یا هر ۲چشم بسیار کم بینا و یا نابینا خواهد کرد، ولی در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است.

بهترین سن درمان بیماری تنبلی چشم قبل از ۵ سالگی است.

وی تاکید کرد: انتظار ما از والدین کودکان سه تا ۶ سال این است که در سال جاری این فرصت طلایی را از دست ندهند و با مراجعه به پایگاه‌های سنجش بینایی، سلامت بینایی را به کودکانشان هدیه دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر با بهزیستی شهرستان مربوطه یا مجریان برنامه پیشگیری از تنبلی چشم تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات