
لطفاً بفرمایید که در حوزه فعالیت خود با چه موانع ومشکلاتی مواجه هستید؟
از آنجا که فعالیت ما در حوزه غذای خانگی است، رعایت بهداشت و حفظ کیفیت از اولویتهای اصلی ماست تا بتوانیم اعتماد مشتریان را جلب کنیم. از سوی دیگر، دریافت مجوز رسمی برای تهیه غذای خانگی بسیار پرهزینه است و فعالان بسیاری در این حوزه، از جمله ما، امکان دریافت آن را ندارند. این موضوع مانعی بر سر راه توسعه و گسترش کسبوکار ماست.
همچنین نبود قیمتگذاری مشخص در بازار، باعث شده که برخی با قیمت و کیفیت پایین، فعالیت کنند که این امر به اعتماد عمومی آسیب میزند.
پیشنهاد شما برای حل این مشکلات چیست و چگونه میتوان مجموعههایی مانند شما را بهتر معرفی کرد؟
تبلیغات مؤثر نقش مهمی در دیده شدن ما دارد. اگر امکان دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و قیمت مناسب برای ما فراهم شود، میتوانیم غذاها را با قیمت منطقیتری ارائه دهیم. در کنار آن، رعایت کامل بهداشت و ارائه غذای با کیفیت میتواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و جایگاه بهتری برای صنف ما ایجاد کند.
آیا مجموعه شما تحت پوشش اتحادیه خاصی فعالیت میکند؟
خیر، به دلیل خانگی بودن فعالیت، تحت پوشش اتحادیه خاصی نیستیم. حدود دو سال است که این کار را آغاز کردهام و خدا را شکر، با وجود خانگی بودن کار، موفق شدهام برای دو نفر اشتغالزایی کنم.
نقش رسانهها و مطبوعات را در معرفی این صنف چگونه ارزیابی میکنید؟
رسانهها نقش بسیار مؤثری دارند. اگر هزینه تبلیغات در مطبوعات معقولتر باشد، میتوانیم از این ظرفیت برای معرفی غذای سنتی استفاده کنیم تا به عنوان جایگزینی سالم برای فستفودها در بین جوانان جا بیفتد.
اکرم یوسف زاده، مدیر تهیه غذای خانگی خاص:
مجتبی کریمی، مدیریت مجموعه پیک زبان:
مهدی رجبی، مدیر امانت سرای مهدی:
مقداد کیشانی فراهانی، مدیر باشگاه ورزشی افق لاله: