مشکلات در صنف ما، از جمله در بازار گل محلاتی و بازار گل امام رضا، بهطور چشمگیری افزایش یافته است. ساعت کاری این بازارها، بسیار طولانی شده و اکنون به خردهفروشی مشغول هستند، در حالی که طبق اساسنامهشان، باید عمدهفروش باشند. اخیراً، گلفروشان تهران، نامهای به اصناف و اتحادیههای خود نوشتهاند که درخواست نمودهاند، گلفروشان بر طبق قانون عمل کنند.
در حال حاضر، فضای مجازی به محل فروش گل تبدیل شده و بسیاری از افراد در این فضا گل میفروشند. پیشنهاد من این است که همه به قوانین پایبند باشند و شهرداری اقدام کند تا فضای مجازی در این زمینه کنترل شود.
رسانهها نقش بسیار مهمی دارند، زیرا میتوانند مشکلات مردم را به گوش مسئولان و اصناف برسانند. بسیاری از گلفروشیهای تهران در حال تعطیلی هستند، زیرا هر کسی که مغازه میزند، متحمل ضرر میشود و در نهایت مجبور به تعطیلی و نگهداری پول و سرمایه خود در بانک میشود. با این حال، آنها هنوز دلشان میخواهد کار کنند، اما بهخاطر عدم سودآوری مجبور به این تصمیم هستند. رسانهها باید مشکلات این صنف را به مسئولان منتقل کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
سینا سیل سپور، مدیر رستوران کلاسیک:
محمّدرضا باقری، مدیر فست فود ویدون:
فرنگیس سرابی، مدیر مجموعه مواد غذایی طعم ناب:
امیر جعفری، مدیر هایپرمارکت ۷۷۷: