
یکی از معضلات اصلی در حوزه ورزش کودک و نوجوان، هزینه بالای راهاندازی باشگاههای ویژه این گروه سنی است؛ در حالی که درآمد این باشگاهها نسبت به باشگاههای بدنسازی بسیار کمتر است. دلیل اصلی آن هم محدودیت زمانی فعالیت کودکان است؛ چرا که نمیتوانند مانند بزرگسالان صبح زود یا دیر وقت در باشگاه حضور داشته باشند.
ما نیازمند حمایت جدی از سوی وزارت ورزش، شهرداری و سایر نهادهایی هستیم که سلامت جامعه برایشان اهمیت دارد. سرمایهگذاری در ورزش کودکان، هزینه نیست بلکه یک سرمایهگذاری بلندمدت برای سلامت جامعه است. با تقویت این حوزه، در سالهای آینده میتوان هزینههای درمانی را کاهش داد و از گسترش بیماریهای غیرواگیر جلوگیری کرد.
در حال حاضر، باشگاههای کودک با پرداخت اجارههای بالا، بدون دریافت هیچگونه حمایت از وزارت ورزش یا نهادهای مرتبط فعالیت میکنند. پیشنهاد ما این است که وزارت ورزش و دیگر نهادهای دارنده اماکن ورزشی، بخشی از زمینها و فضاهای خود را در اختیار متخصصان و کارآفرینان فعال در حوزه ورزش کودک قرار دهند، بهویژه آنهایی که با رویکرد علمی کار میکنند.
متأسفانه، رسانهها بهویژه صدا و سیما، که بیشترین سهم را در تولید محتوای عمومی دارند، گاه برخلاف واقعیتهای علمی حرکت میکنند و با نمایش فعالیتهای حرفهای برای کودکان زیر ۸ سال، ناخواسته به فرهنگسازی غلط، در ورزش کودک دامن میزنند. کاش رسانهها حداقل فرهنگسوزی نکنند و در مسیر آگاهیبخشی و ترویج ورزش صحیح کودکان، همراهی بیشتری داشته باشند.
استاد مهدی ناجی، مدیریت باشگاه تاکید کرد :
مصاحبه تخصصی با آرمین سرکاکی، مدیر اخلاق مدار آکادمی :
مصاحبه اختصاصی با لیدا رمقی، مدیر، مربی و موسس مجموعه ورزشی:
مهدی حیدری، مدیریت شرکت تعمیرات لوازم خانگی، خاطرنشان ساخت: