مهدی علی، موسس، مربی و مدیر باشگاه پارسا:

تبلیغات و توسعه اقتصادی در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد

روزنامه جام جم البرز با مهدی علی، موسس، مربی و مدیر باشگاه پارسا، گفت وگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:
روزنامه جام جم البرز با مهدی علی، موسس، مربی و مدیر باشگاه پارسا، گفت وگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:
کد خبر: ۷۴۶۶

یکی از چالش‌های جدی باشگاه‌داران، مشکلات مربوط به ملک‌های اجاره‌ای و تعامل با مالکان آنهاست. به‌عنوان نمونه، پس از پایان قرارداد اجاره باشگاه بنده، در سال گذشته، مالک بدون توجه به شرایط اقتصادی، مبلغ اجاره را تا چهار برابر افزایش داد. نبود ملک شخصی یا امکان بهره‌مندی از فضا‌های متعلق به نهاد‌های عمومی، مانند شهرداری، از مهم‌ترین معضلات فعالان این حوزه به شمار می‌رود.

در بسیاری از کشور‌های جهان، خدماتی همچون تحصیل و درمان به صورت رایگان یا با هزینه‌ای اندک در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ چرا که تأمین این هزینه‌ها از طریق نظام مالیاتی انجام می‌شود. با این حال، در کشور ما حتی فضا‌هایی که با بودجه عمومی، برای توسعه ورزش احداث می‌شوند، نظیر املاک شهرداری، با اجاره‌های بالا به باشگاه‌ها واگذار می‌گردند.

از سوی دیگر، برخی مالکان از ارائه رضایت‌نامه محضری خودداری می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود باشگاه‌داران برای دریافت مجوز رسمی، ناچار به پرداخت ۲۵ درصد مالیات شوند. این در حالی است که با حمایت شهرداری‌ها و واگذاری فضا‌های مناسب بر اساس توان مالی باشگاه‌داران، می‌توان بخش بزرگی از این مشکلات را برطرف کرد.

در دنیای امروز که تبلیغات و توسعه اقتصادی اهمیت زیادی دارد، رسانه‌ها به‌ویژه مطبوعات می‌توانند با ارائه تبلیغات هدفمند و حرفه‌ای در حوزه ورزش، نقش مؤثری در معرفی باشگاه‌ها، جذب مخاطب و افزایش درآمد آنها ایفا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات