اگر مشارکت ضعیف باشد، بی شک مجلس ضعیف خواهد بود

امیر کریمی دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز در گفتگو با خبرنگار روزنامه جام جم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: تمام هجمه‌های مربوط به انتخابات، تحریم این رویداد سیاسی و تخریب کاندیدا‌ها و فضای انتخاباتی و سیاسی کشور با این حضور خنثی شد لذا حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی نیز رقم خواهد خورد.
امیر کریمی دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز در گفتگو با خبرنگار روزنامه جام جم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: تمام هجمه‌های مربوط به انتخابات، تحریم این رویداد سیاسی و تخریب کاندیدا‌ها و فضای انتخاباتی و سیاسی کشور با این حضور خنثی شد لذا حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی نیز رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۷۵۴

وی انتخابات دلیل ایجاد وحدت و قدرت ملی دانست و با بیان اینکه البرز جزو استان‌هایی است که بیشترین آمار ثبت نامی را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت بیان کرد: این رویداد سیاسی که پشتوانه آن، مشارکت مردمی است از اهمیت بسیاری برخوردار است، از سوی دیگر، مجلس شورای اسلامی کارآمد و اثربخش نیز به نمایندگانی اصلح نیاز دارد.

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز ادامه داد: مجلس کارآمد به نمایندگانی نیاز دارد که به وظاف و اختیاراتی که قانون برای آن‌ها مشخص کرده واقف باشند و صداقت، جسارت و سلامت کافی برای انجام این وظایف را داشته باشند، بنابراین مردم باید با انتخاب کاندیدای متخصص، توانمند و صادق یک مجلس قوی را تشکیل دهند.

کریمی با اشاره به چالش‌های این دوره از انتخابات عنوان کرد: عده‌ای به بهانه‌های مختلف سعی در منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات و دلسرد کردن آن‌ها دارند البته ما هم قبول داریم که مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد، اما باید بدانیم که مشکلات موجود دلیلی برای عدم شرکت در انتخابات نیست و ما باید این دو موضوع را از یکدیگر تفکیک کنیم.

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز عنوان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که ملت ایران پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند و مشکلاتی را ایجاد کنند که به ضرر کشور است. در چنین شرایطی ما باید هوشیار و بیدار باشیم و اجازه ندهیم دشمن با توطئه‌های خود اهمیت انتخابات و حضور مردم در آن را کاهش دهد.

وی مطرح کرد: برخی کاندیدا‌های مجلس با صراحت، وظایف یک نماینده را برای مردم و افکار عمومی روشن نمی‌کنند و شعار‌های خود را صرفاً بر اساس آن‌ها ارائه نمی‌دهند و این موضوع موجب افزایش انتظارات و توقعات مردم خارج از وظایف نماینده یا کاندیدا‌ها شده است، در نتیجه عده‌ای از مردم می‌گویند چرا یک نماینده عملکرد مثبتی نداشته و به وظایف خود عمل نکرده و هزاران چرای بی جواب دیگر که در ذهن مردم ایجاد می‌شود.

اگر مشارکت ضعیف باشد، بی شک مجلس ضعیف خواهد بود

کریمی گفت: مردم باید از نمایندگان مطالبه داشته باشند که قوانینی متناسب با نیاز‌ها و خواسته‌های جامعه و در جهت حفظ منافع ملت وضع کنند، اما این موضوع به درستی برای مردم تشریح و توضیح داده نشده است و موجب شده مردم وظایف یک نماینده را صرفاً در پیگیری امور اجرایی یا انجام وظایف اجرایی ببینند. از سوی دیگر حتی برخی نمایندگان اطلاع کافی از وظایف خود نیز ندارند، به همین دلیل از پا را فراتر از این دایره دایره می‌گذارند که بعضاً موجب بروز نارضایتی یا ایجاد مشکلاتی نیز می‌شود.

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز مطرح کرد: درست است که هر کس باید یک برنامه ارائه دهد، اما در نظر داشته باشیم که کار مجلس شورای اسلامی همان گونه که از نام آن نیز پیداست، یک کار گروهی و مشارکتی بوده و ارائه برنامه فردی و انفرادی بیشتر شبیه یک شوخی و طنز است، زیرا ضمانت اجرایی معقولی ندارد و نمی‌تواند آن را انجام دهد.

کریمی با بیان اینکه اگر مشارکت ضعیف باشد، بی شک مجلس ضعیف خواهد بود، خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که دشمنان تلاش می‌کنند مردم را از پای صندوق‌های رأی دور و نسبت به نظام بدبین کنند و ممکن است عده‌ای از افراد ساده لوح نیز آن را قبول کرده باشند، اما قریب به اکثریت مردم این موضوع را قبول ندارند و کشور، نظام و رهبر خود را دوست دارند.

دبیر حزب سبز انقلاب اسلامی ایران در استان البرز یکی از راهکار‌های افزایش مشارکت در انتخابات را ایجاد رقابت سالم و تاکید بر گفتمان جوان محور دانست و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در عرصه انتخابات، کاهش تعداد نامزد‌های انتخاباتی است، زیرا کاندیدا‌ها از طریق احزاب معرفی شده و این موضوع موجب کاهش هزینه‌های ناشی از تعدد نامزد‌ها و در مقابل باعث افزایش قدرت تشخیص مردم می‌شود.

کریمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در افزایش مشارکت در این روداد مهم سیاسی و با بیان اینکه مردم طی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با این کشور و رهبر پیمان بستند اذعان کرد: هیچکس منکر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجود نیست، این مشکلات در همه جا وجود دارند، اما دلیلی برای عدم حضور پای صندوق‌های رأی نیستند بنابراین ملت فهیم ایران در روز ۱۱ اسفند با حضور خود اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات