
به گزارش جام جم البرز؛ سامانه فوریتهای اداری سامانه فواد ۱۲۸ از اقدامات موضوع برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم است و در اجرای سیاستهای کلی نظام اداری- ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور تسهیل اجرای فصل بیست و سوم قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت کشور و به استناد ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسیده است.
سامانه فواد شکایات شهروندان از نظام اداری را پیگیری و رسیدگی میکند. شعار فواد این است که این شکایات در کمتر از ۵ ساعت از زمان وصول شکایت تا پیگیری و اطلاع به شهروند حل شود.
فرایند اقدام در سامانه فواد ۱۲۸ چیست؟ بعد از تماس تلفنی شهروندان با سرشماره ۱۲۸ بلافاصله موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی ذیربط ارجاع میشود.
این سامانه در لحظه مشخص میکند کدام دستگاه در کدام خدمت در کدام استان با چه فراوانی شکایت دارد و همانجا به صورت نقطه زنی پیگیریها انجام میشود.
اهداف راهاندازی سامانه فواد ۱۲۸ چیست؟ نظارت همگانی بر نحوه و فرایند ارائه خدمات و کسب رضایت مردم از نحوه ارائه یا دریافت خدمات است.
هدف دوم حل فوری مسائل مردم در مواجهه با نظام اداری و هدف سوم ارزیابی عملکرد کارمندانی که در سطح عملیات فعالیت میکنند و مبنای ارزیابی عملکرد شان، نحوه ارائه خدمات به مردم قرار است.
شهروندان میتوانند شکایات خود از طریق سامانه ارتباطی http://foad۱۲۸.ir ثبت یا پیگیری کنند.
رئیس اتاق اصناف استان در گفتگوی اختصاصی با جام جم البرز مطرح کرد؛
حمیدیوسفی، مدیر عامل موسسه ورزشی مهر پایدار:
احمد هاشمی، مدیر مجموعه های ورزشی شهید تیموری و شهید عماد مغنیه مطرح کرد: