سامانه فواد، فوریت های اداری با شماره تماس ۱۲۸

سامانه فواد فوریت های اداری با شماره تماس ۱۲۸ با هدف رسیدگی سریع به مشکلات اداری مردم طراحی و راه اندازی شده است.
سامانه فواد فوریت های اداری با شماره تماس ۱۲۸ با هدف رسیدگی سریع به مشکلات اداری مردم طراحی و راه اندازی شده است.
کد خبر: ۷۷۵۷

به گزارش جام جم البرز؛ سامانه فوریت‌های اداری سامانه فواد ۱۲۸ از اقدامات موضوع برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم است و در اجرای سیاست‌های کلی نظام اداری- ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور تسهیل اجرای فصل بیست و سوم قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت کشور و به استناد ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسیده است.

سامانه فواد شکایات شهروندان از نظام اداری را پیگیری و رسیدگی می‌کند. شعار فواد این است که این شکایات در کمتر از ۵ ساعت از زمان وصول شکایت تا پیگیری و اطلاع به شهروند حل شود.

فرایند اقدام در سامانه فواد ۱۲۸ چیست؟ بعد از تماس تلفنی شهروندان با سرشماره ۱۲۸ بلافاصله موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

این سامانه در لحظه مشخص می‌کند کدام دستگاه در کدام خدمت در کدام استان با چه فراوانی شکایت دارد و همانجا به صورت نقطه زنی پیگیری‌ها انجام می‌شود.

اهداف راه‌اندازی سامانه فواد ۱۲۸ چیست؟ نظارت همگانی بر نحوه و فرایند ارائه خدمات و کسب رضایت مردم از نحوه ارائه یا دریافت خدمات است.

هدف دوم حل فوری مسائل مردم در مواجهه با نظام اداری و هدف سوم ارزیابی عملکرد کارمندانی که در سطح عملیات فعالیت می‌کنند و مبنای ارزیابی عملکرد شان، نحوه ارائه خدمات به مردم قرار است.

شهروندان می‌توانند شکایات خود از طریق سامانه ارتباطی http://foad۱۲۸.ir ثبت یا پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات