مژگان ذوالفقاری، موسس آموزشگاه مراقبت و زیبایی ایران زینت:

افراد بعد از اخذ مدارک معتبر، سالن زیبایی افتتاح کنند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مژگان ذوالفقاری، موسس آموزشگاه مراقبت و زیبایی ایران زینت، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با مژگان ذوالفقاری، موسس آموزشگاه مراقبت و زیبایی ایران زینت، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۷۹۱

بنده ۱۱ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم و کلیه مدارک فنی و حرفه‌ای را دریافت نموده ام. در ارتباط با آموزشی که می‌دهم و مدیریتی که دارم، مدرک DBA اخذ نموده ام و به گونه‌ای به کار خود ادامه می‌دهم که مدام در حال ارتقاء و پیشرفت باشم و مجموعه را بهتر مدیریت کنم و آموزش‌های بهتری ارائه دهم. ما حدود ۸ نفر پرسنل داریم که جزو مربیان حرفه‌ای در عرصه آموزش هستند.
از مهم‌ترین مشکلات در صنف ما، که بیشتر مواقع موجب نگرانی اینجانب می‌باشد، این نکته است که، برخی از افراد بدون داشتن مدرک معتبر و تخصص کافی، سالن‌های زیبایی افتتاح می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که وضعیت بازار کار، برای کسانی که سابقه کار و تخصص بیشتری دارند، نامناسب و اشباع می‌شود.
معمولا این افراد بدون آموزش شروع به کار می‌کنند و با قیمت پایین تری خدمات ارائه می‌کنند. مردم نیز به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی، به آن‌ها مراجعه می‌کنند.
به علت اهمیت موضوع برای نظارت بیشتر و اصولی‌تر بنده اطلاع رسانی کردم، اما به این موضوع توجه نمی‌شود.
به دلیل عدم تخصص کافی و رعایت نکردن مسائل صحیح در این حرفه موجب به وجود آمدن اتفاقات ناخوشایند برای پوست و موی افراد می‌شوند. اما با اتخاذ راهکاری موقتی مسئله را به صورت ابتدایی رفع نموده و به سادگی از کنار این مسئله می‌گذرند.
یکی از مشکلات دیگر این است که در سالن‌های زیبایی به صورت تجربی، شروع به کار آموزش می‌کنند. این آموزش‌ها تخصصی نیست و بسیار ابتدایی است و در ادامه افراد به صورت ادواری شرکت می‌کنند و مدرک دریافت می‌کنند. از نظر بنده موسسات فنی و حرفه‌ای نباید آزمون ادواری برگزار کنند. باید مشخص شود که فرد از کدام آموزشگاه، آموزش دیده است.
این حرفه رشته‌های زیادی دارد و در هر رشته مواد مصرفی مخصوص به آن استفاده می‌شود. این امر بستگی به هنرجویان دارد. برخی از نظر مالی مرفه هستند و می‌توانند از مواد خارجی استفاده کنند و برخی دیگر از هنرجویان تنها اهداف یادگیری دارند و نیتشان این است که شروع به کار کنند؛ بنابراین از مواد ارزان‌تر و مواد درجه ۲و۳ استفاده می‌کنند.
مواد ایرانی خوب هم داریم که متاسفانه قیمت‌های بسیار بالایی دارد. مواد ایرانی که برند باشد می‌تواند حتی بالا‌تر از خارجی باشد. احتمالا متریال خارجی اصل در بازار پیدا نمی‌شود. با وجود اینکه تقلبی است، کیفیت آن از مواد دیگر بهتر می‌باشد.
در حقیقت ما آموزشگاه هستیم و کار ما بیشتر آموزش دادن است. در رشته رنگ مو، به هنرجویان آموزش کافی می‌دهیم. هنرجویان برای افزایش مهارت و تخصص خود، مدل می‌گیرند. به مدل هم مشاوره‌های لازم را قبل از انجام کار، ارائه می‌دهند. همچنین به آن‌ها گفته می‌شود که به علت تازه کار بودن هنرجو، ممکن است زمان بیشتری برای رنگ مو صرف شود.
ما یک مجموعه تبلیغاتی در پیج اینستاگرام خود داریم و در آن هایلایت و نمونه کار قرار دادیم و قبل از انجام کار به صورت کامل آگاهی داده می‌شود. اما اکثرسالن‌ها آگاهی لازم را به مراجعین نمی‌دهند.
اگر به درستی و با سخت گیری، اجازه آموزش به سالن داران نمی‌دادند، هنرجویان آموزش ابتدایی نمی‌دیدند و به صورت تخصصی وارد حرفه می‌شدند. سالن‌های زیادی این کار را انجام می‌دهند. اما بین سالن‌ها به گونه‌ای که باید، تفاوتی وجود ندارد.
در منطقه‌ای که ساکن هستیم می‌شنویم که در نزدیکی سالن افرادی هستند که با قیمت بسیار پایین‌تر آموزش می‌دهند. لیکن باید درباره این موضوع بسیاری از مسائل را در نظر گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات