مصطفی عبدی، مدیر مجموعه های ماهی سرا و قصابی باغ کوروش خاطر نشان ساخت:

بره ایرانی، بهترین گوشت جهان

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مصطفی عبدی، مدیر مجموعه های ماهی سرا و قصابی باغ کوروش جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مصطفی عبدی، مدیر مجموعه های ماهی سرا و قصابی باغ کوروش جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۷۹۴

یکی از بزرگترین مشکلات صنف ما در مقایسه با سایر حوزه‌های کسب و کار، درجه کیفیت متفاوت و همراه با آن قیمت‌های متفاوت برای ماهی و گوشت است. در این شغل، اختلاف قیمتی قابل توجهی وجود دارد.
درباره ماهی، می‌توان گفت که تا زمانی که در حالت زنده و در آب باشد، کیفیت خود را حفظ می‌کند. زمانی که در استخر‌های ما نگهداری می‌شود، معمولاً طی حدود یک هفته به فروش می‌رسد. این ماهی باید بسیار سالم باشد و هیچ نشانه‌ای از بیماری مانند قارچ و تغییر دما نداشته باشد تا بتواند همانند جایی که پرورش یافته است، زنده بماند.
متأسفانه، اداره بهداشت و اداره دامپزشکی نظارت کافی بر این مورد ندارند و می‌توان گفت که تقریباً ۶۰ درصد از ماهی‌های ارزان قیمت که عرضه می‌شوند، در واقع ماهی‌های مرده هستند. این ماهی‌ها ممکن است دچار آفات یا قارچ باشند یا به دلایل دیگری مانند قطعی برق مرده باشند. اگرچه مصرف این نوع ماهی‌ها از نظر بهداشتی مشکلی ندارد، اما باید در نظر گرفت که آیا بهتر است گوشتی که از آب گرفته شده و سپس جانش را از دست داده یا گوشتی که در آب مرده است را مصرف کنیم. این گونه گوشت به عنوان گوشت مردار شناخته می‌شود.
به همین ترتیب، اکنون مواجهه با مشکل رنج قیمتی در حوزه کاری ما به معضلی بزرگ تبدیل شده است. لازم است تا به مشتریان توضیح دهیم که قیمت و کیفیت به یکدیگر وابسته هستند. در صنعت صید ماهی برای رستوران‌ها و شرکت‌های بزرگ، نیاز به ماهی‌های کوچکتر است و برنامه‌های متفاوتی دارند. آن‌ها اغلب به دنبال ماهی‌هایی به وزن ۳۰۰ گرم هستند، در حالی که ما ماهی‌هایی با وزن بالاتر، درشت و درجه یک تولید می‌کنیم.
در مورد گوشت هم قیمت‌ها متنوع هستند. اگر قیمت بالا باشد، این نشان دهنده گوشت با کیفیت درجه یک است و معمولاً مشتریان ویژه‌ای را جذب می‌کند. گوشت‌های وارداتی نیز با قیمت کمتری عرضه می‌شوند که دولت آن‌ها را به عنوان سوخت برای کنترل نرخ گوشت وارد می‌کند. اما همه می‌دانند که گوشت بره ایرانی بهترین گوشت جهان است و در سراسر دنیا مورد تقدیر می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات