
به گزارش خبرنگار جام جم البرز، عبدالله بیان به تشریح دلایل موفقیت، راهکارهای مدیریتی و مسیر آینده مخابرات اشاره وتصریح کرد: مهمترین عاملی که ما را در مسیر موفقیت قرار داد، تمرکز بر دو شاخص کلیدی بود: سود عملیاتی و دایری سرویسهای پرسرعت بهویژه FTTH. البرز از معدود مناطقی بود که توانست به سود عملیاتی واقعی دست یابد. در حوزه توسعه سرویسهای پرسرعت هم با تکیه بر تجربههای گذشته و پیگیری جدی تعهدات، در بین چند منطقه برتر کشور قرار گرفتیم. همین دو شاخص نقش اصلی را در رتبه ممتاز ما ایفا کردند.
مدیر مخابرات منطقه البرز خاطرنشان کرد: در حوزه فیبر نوری و FTTH تمرکز ویژه داشتیم. هم از نظر حجم عملیات، و هم از نظر دایری موفق شدیم جهشی چشمگیر داشته باشیم. همچنین اجرای پروژههای سوآپ و تغییر تکنولوژی، باعث بهبود کیفیت خدمات شد. تلاش برای فرهنگسازی در میان مشترکین برای استفاده از بسترهای جدید نیز، از جمله نقاط قوت ما در این حوزه بود.
بیان با اشاره به چالشهایی در مسیر تحقق اهداف این سازمان افزود:یکی از چالشهای اصلی ما، تأمین مودم و تجهیزات موردنیاز FTTH بود که بهدلیل وضعیت بازار، تأمین آن به سادگی ممکن نبود. با اقدام به خرید مستقیم و برگزاری مناقصه، این مشکل را برطرف کردیم. از سوی دیگر، مشکلات مربوط به فیبرکشی داخلی و تعامل با پیمانکاران نیز وجود داشت که با اصلاح فرآیندها و نظارت دقیق بر پروژهها، این موارد را هم کنترل کردیم. نتیجه این اقدامات، اجرای موفق طرحها در زمانبندی تعیینشده بود.
وی افزود:یکی از اقدامات مؤثر، فعالسازی مجدد کمیته بهرهوری بود که با نظر مدیرعامل محترم صورت گرفت. در این کمیته، تلاش کردیم افراد توانمند را شناسایی و ارتقا دهیم و به نیروهایی که نیاز به تقویت داشتند، کمک کنیم. همچنین، با مدیریت تعاملی میان حوزههای شبکه و تجاری و پیگیری روزانه اهداف در تمام مراکز، منطقه را به ساختاری هماهنگ و منسجم تبدیل کردیم.
مدیر مخابرات منطقه البرزتاکید کرد:همسویی کامل کارکنان با اهداف کلان شرکت، رمز موفقیت ما بود. این همراستایی از طریق شفافسازی برنامهها، برگزاری جلسات هدفمند، ارائه بازخورد روزانه به مراکز و پیگیری پیشرفت یا عقبماندگیها ایجاد شد. واحدها بهصورت روزانه از وضعیت خود آگاه میشدند و اگر عقب بودند تذکر دریافت میکردند و اگر جلوتر بودند، تشویق میشدند. این نظام منسجم، به همافزایی عملیاتی منجر شد.
وی گفت:برنامه ما برای سال ۱۴۰۴، تثبیت سودآوری، ارتقای کیفیت خدمات و گسترش خدمات نوین است. با هدفگذاری مشخص در حوزه FTTH، تقویت نیروی انسانی، و استمرار رصد دقیق عملکرد، امیدواریم جایگاه خود را نهتنها حفظ، بلکه ارتقا دهیم.
بیان در پایان با تاکید بر نقش کارکنان در موفقیت برنامههای مخابرات استان البرز تصریح کرد:نقش اصلی در این موفقیت، متعلق به کارکنان و مدیران منطقه است. ما با طراحی برنامههای تشویقی هدفمند، ایجاد رقابت سالم، و استفاده از تمام ابزارهای انگیزشی ممکن اعم از مالی و غیرمالی سعی کردیم انگیزهها را تقویت کنیم. این الگوی مدیریتی بر پایه توانمندسازی، شفافسازی و ایجاد حس تعلق جمعی شکل گرفته و میتواند در سایر مناطق کشور نیز با موفقیت اجرا شود.
اکرم یوسف زاده، مدیر مجموعه اعلام کرد:
سولماز کرباسی، مدیر مجموعه ورزشی و مربی پیلاتس:
امین غفارفام، مدیر مجموعه «الکم ایران»:
در مصاحبه اختصاصی با مهندس حسین طالبی واکاوی شد: