بهاره هاشم‌زاده، مدیر و موسس باشگاه اسپرینگ:

ورزش، جزئی از برنامه‌ روزانه مردم شده است

افتخار داشتیم با بهاره هاشم‌زاده، مدیر و موسس باشگاه اسپرینگ گفتگویی داشته باشیم که توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با ایشان جلب می‌کنیم.
افتخار داشتیم با بهاره هاشم‌زاده، مدیر و موسس باشگاه اسپرینگ گفتگویی داشته باشیم که توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با ایشان جلب می‌کنیم.
کد خبر: ۸۰۴۲

لطفاً در مورد نقاط قوت باشگاه‌های ورزشی، به صورت کلی، توضیح بفرمایید.

در چند سال اخیر، شاهد افزایش چشمگیر استقبال مردم از باشگاه‌های ورزشی بوده‌ایم. بین ده الی پانزده سال پیش، افراد معدودی به باشگاه‌ها مراجعه می‌کردند، اما امروزه ورزش به بخشی جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی تبدیل شده است. صبح که از خواب بیدار می‌شویم، همانند صرف صبحانه یا مسواک زدن، ورزش نیز جزئی از برنامه‌های روزانه مان شده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، مردم به باشگاه‌ها روی آورده‌اند، زیرا باشگاه‌ها برایشان حکم یک «تراپی» را دارد. باشگاه تنها جایی است که فرد می‌تواند به مدت دو ساعت تمام وقت خود را به خودش اختصاص دهد. هنگامی که تمرینات را شروع می‌کنید، دیگر به چیز دیگری فکر نمی‌کنید. من مادرانی را می‌بینم که با وجود داشتن فرزند کوچک، به باشگاه می‌آیند و فرزندانشان را نزد مادرانشان می‌گذارند؛ این موضوع واقعاً برایم لذت‌بخش است، زیرا نشان می‌دهد این مادران برای خودشان ارزش قائل هستند و به سلامت جسمانی و روحیه خود اهمیت می‌دهند.

مدیران باشگاه‌ها در اداره مجموعه‌های خود با چه چالش‌هایی رو‌به‌رو هستند؟

یکی از بزرگترین چالش‌های ما، قطعی مکرر برق است. ساختمان ما در طبقه نهم قرار دارد و متاسفانه موتور برق اضطراری ندارد. من شخصاً برای باشگاه UPS تهیه کرده‌ام که روشنایی و سیستم کامپیوتر را تا حدودی تامین می‌کند و همچنین تعدادی کولر آبی را نیز پوشش می‌دهد، اما پاسخگوی نیاز‌های باشگاه، به خصوص آسانسور، نیست. یک کاسب یا باشگاه‌دار، فارغ از شغلش، حداقل هشت تا ده ساعت کاری در روز دارد. ما روزانه چهار ساعت قطعی برق داریم که این موضوع، مشکل اصلی ماست. علاوه بر مشکلات مالی که اخیراً به دلیل شرایط اقتصادی و حتی شروع جنگ (که مردم بسیار ترسیده بودند و از مراجعه به باشگاه خودداری می‌کردند) برای باشگاه‌داری ایجاد شده بود، قطعی برق نیز مزید بر علت شده است.

راهکار یا درخواستی که برای رفع این چالش‌ها دارید، چیست؟

درخواست ما از مسئولین این است که همکاری بیشتری با باشگاه‌داران داشته باشند. کاش امکاناتی مانند کاهش اجاره بها برای مکان‌هایی که به عنوان باشگاه استفاده می‌شوند، در نظر گرفته شود. اگر قیمت اجاره مکان‌ها بر اساس کاربری باشگاه، تعدیل شود، کمک بزرگی به باشگاه‌داران خواهد بود. همچنین، ارائه بیمه اختصاصی برای مربیان و باشگاه‌داران و فراهم کردن شرایط دریافت وام‌های مناسب، می‌تواند بسیار یاری‌رسان باشد.

نظر شما در مورد نقش رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات در حوزه ورزش چیست؟

رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند. البته من خودم خیلی با دنیای مجازی و تبلیغات گسترده در آن، ارتباط نزدیکی ندارم. تبلیغات در اینستاگرام در حال حاضر بیشتر به سمت تبلیغات کاذب سوق پیدا کرده است. ممکن است شما یک تبلیغ پر زرق و برق را ببینید، اما پس از مراجعه حضوری، متوجه شوید که آن چیزی که نمایش داده شده، واقعیت نداشته است. این نوع تبلیغات مجازی، اغلب دروغین هستند. من به تبلیغات اینستاگرامی خیلی توجه نمی‌کنم و آنها را جدی نمی‌گیرم، زیرا اکثر آنها اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌دهند.

آیا نکته دیگری هست که لازم بدانید در این مصاحبه به آن اشاره شود؟

من دوست داشتم به موضوع مربیان نیز اشاره کنم. در حال حاضر، تعداد زیادی مربی وارد جامعه ورزشی می‌شوند. هر سال یک آزمون برگزار می‌شود و مدرک مربیگری دریافت می‌کنند. بسیاری از آنها صرفاً با عکس گرفتن در کنار آینه و نمایش اندام خود، یا با انتشار اطلاعات علمی غیردقیق در پیج‌هایشان، خود را مربی معرفی می‌کنند. در حالی که ممکن است از نظر علمی و تجربه کاری، اطلاعات کافی نداشته باشند.‌ای کاش برای این دسته از مربیان، کلاس‌های اخلاق حرفه‌ای نیز برگزار می‌شد، زیرا برخی از آنها رفتار‌های بسیار غیراخلاقی در رقابت با یکدیگر دارند. البته خدا را شکر، باشگاه ما اینگونه نیست، زیرا من تنها مربی اصلی مجموعه هستم. کلاس اخلاق مربیگری در واقع به تربیت خانوادگی و شخصی فرد برمی‌گردد که در جامعه و اجتماع تاثیرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات