طی گفت‌وگویی اختصاصی با دکتر تقوا نوغانی، مدیرعامل شرکت آراگل به‌آور، واکاوی شد:

آراگل به‌آور؛ پیشرو در نوآوری و خودکفایی صنعت زیبایی ایران

در دنیای رقابتی امروز، تنها شرکت‌هایی می‌توانند جایگاه پایدار و اثرگذار کسب کنند که فراتر از تولید محصول به نوآوری، پایداری و توسعه پایدار بیندیشند. «آراگل به‌آور» به مدیریت دکتر تقوا نوغانی، نمونه بارز چنین مجموعه‌ای است. این شرکت نه تنها در حوزه فرمولاسیون و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استانداردهای جدیدی تعریف کرده، بلکه با رویکردی دانش‌بنیان و متکی بر ظرفیت‌های بومی، مرزهای تازه‌ای در این صنعت گشوده است.
 این مصاحبه، فرصتی است تا با فعالیت‌ها، دستاوردها و چشم‌اندازهای این مجموعه موفق، بیشتر آشنا شویم.
در دنیای رقابتی امروز، تنها شرکت‌هایی می‌توانند جایگاه پایدار و اثرگذار کسب کنند که فراتر از تولید محصول به نوآوری، پایداری و توسعه پایدار بیندیشند. «آراگل به‌آور» به مدیریت دکتر تقوا نوغانی، نمونه بارز چنین مجموعه‌ای است. این شرکت نه تنها در حوزه فرمولاسیون و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استانداردهای جدیدی تعریف کرده، بلکه با رویکردی دانش‌بنیان و متکی بر ظرفیت‌های بومی، مرزهای تازه‌ای در این صنعت گشوده است. این مصاحبه، فرصتی است تا با فعالیت‌ها، دستاوردها و چشم‌اندازهای این مجموعه موفق، بیشتر آشنا شویم.
کد خبر: ۸۰۵۶

خانم دکتر بفرمایید فرآیند تحصیلی و تجربی سرکارعالی، تا به امروز از چه رزومه‌ای بهره‌مند بوده است؟

دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته شیمی آلی و همچنین دو مدرک کارشناسی ارشد در گرایش‌های شیمی آلی و فیتوشیمی می‌باشم. با بیش از ده سال تجربه تخصصی در حوزه تحقیق و توسعه و فرمولاسیون انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و تولید آنها، فعالیت حرفه‌ای خود را بر پایه نوآوری در فرمولاسیون، ارتقای کیفیت محصولات، بومی‌سازی دانش فنی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور متمرکز کرده‌ام. در جایگاه مدیرعامل شرکت آراگل به‌آور و با بیش از یک دهه تجربه در تحقیق و توسعه، توانسته‌ام با استفاده از جدیدترین متد‌های روز دنیا، پروژه‌هایی را به ثمر برسانم که برای نخستین بار در کشور اجرا شده‌اند؛ از جمله تولید محصولات کم مصرف آب، توسعه فرمولاسیون‌های دوستدار محیط زیست و طراحی محصولات سفارشی بر اساس نیاز دقیق هر برند.

مأموریت اصلی اینجانب توسعه محصولات با استاندارد‌های بین‌المللی، ایجاد برند ملی قدرتمند و ارتقای جایگاه صنعت آرایش و بهداشتی کشور عزیزم ایران در سطح منطقه و جهان است.

هدف اصلی شرکت آراگل به‌آور در ارائه محصولات و خدمات چیست؟

هدف اصلی شرکت ما این است که کیفیت‌های نوین را وارد کشور کنیم و مضرات ناشی از واردات و خروج ارز را کاهش دهیم. ما معمولاً پیشنهاداتی به شرکت‌هایی که با ما همکاری می‌کنند، ارائه می‌دهیم. اول از همه اینکه تکنولوژی‌های نوینی که در حال حاضر در کشورمان وجود دارد و حاصل پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی است را به صنعت لینک دهیم. در واقع بتوانیم برند‌ها را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی کشورمان، به خصوص مواد اولیه و گیاهان دارویی که در کشور ما کم نیستند و حتی به کشور‌های اروپایی به ویژه ایتالیا صادر می‌شوند، بومی‌سازی کنیم. پیشنهاد جدید بنده در این زمینه بیشتر این است که محصولات را به سمتی ببریم که دوستدار محیط زیست باشند و از منابعمان، به ویژه آب، مصرف کمتری داشته باشند. در این زمینه ما پیشنهاداتی مانند تولید شامپو‌های بدون نیاز به آب را داشته‌ایم. همچنین ارتقای کیفیت و رعایت استانداردها، توسعه صادرات و ایجاد برند‌های ملی متعالی را در دستور کار داریم.

اشاره جالبی به هدف‌های اثرگذار مجموعه داشته‌اید؛ حال اگر بخواهید شاخصه اصلی شرکت خود را که موجب شهرت، محبوبیت یا مقبولیت آن شده است، بیان کنید، چه مواردی را ذکر می‌کنید؟

تحلیل و ارزیابی من این است که صنعت آرایشی و بهداشتی، با توجه به ارتقای بهداشت فردی و عمومی، افزایش اعتماد به نفس مردم و ترویج فرهنگ، اثر اجتماعی مهمی در جامعه داشته است. نوآوری ما در این بوده که وابستگی شرکت‌های تولیدکننده، مخصوصاً صاحبان برند در کشور را به کشور‌های دیگر، به خصوص در زمینه واردات مواد اولیه و کسب دانش فنی، کمتر کنیم. این کار را با استفاده از مواد اولیه‌ای که در کشورمان در دسترس است و حتی با ارائه پیشنهاداتی به شرکت‌های تولید مواد اولیه برای تولید مواد پرمصرف که قیمت بالایی ندارند، اما در تناژ‌های بالا وارد می‌شوند، انجام داده‌ایم. از طرفی نیز سعی کرده‌ایم از دانش فنی موجود در کشور خودمان استفاده کنیم و این وابستگی را به کشور‌های دیگر قطع نماییم.

تاکنون با شرکت‌های مختلفی همکاری داشته‌اید؛ بازخورد‌هایی که از شرکت شما و خدماتتان دریافت کرده‌اید و باعث رضایتمندی آنها شده، چه مواردی بوده است؟

آراگل به‌آور تنها یک تولید کننده نیست؛ این شرکت به عنوان شریک راهبردی مشتریان عمل می‌کند. از ایده‌پردازی تا تولید و حتی خدمات پس از عرضه. در این مسیر، آموزش و توانمندسازی دانشجویان و کارآموزان نیز بخشی جدایی‌ناپذیر از مأموریت شرکت است تا نسل جدید کارآفرینان صنعت شیمی و زیبایی پرورش یابد.

فکر می‌کنم بیشتر خدمات پس از فروش است که ما ارائه می‌دهیم. جدا از اینکه سعی می‌کنیم جدیدترین محصولات را پیشنهاد دهیم تا کشورمان از کشور‌های دیگر عقب نباشد و تکنولوژی‌های جدید را با کمترین هزینه و بهینه‌سازی شده وارد سبد کالایی کشور کنیم. گزینه دومی که فکر می‌کنم شرکت ما را شاخص کرده است، خدمات پس از تولید است. ما ثانیه به ثانیه با مشتری در ارتباطیم. کوچکترین ایرادی که ایجاد شود را پشتیبانی می‌کنیم و در کنارشان هستیم، حتی تا یک یا دو سال پس از اینکه محصول وارد بازار می‌شود. هر مشکلی که باشد، حتی نیاز به خدمات پوستی یا سوالات علمی، ما در کنارشان هستیم.

به عنوان یک مدیر موفق و بانویی که می‌تواند الگوی بسیاری از جوانان ما باشد، به خصوص با توجه به تعداد کمتر بانوان شاخص در این عرصه در کشور، چه توصیه‌ای به دخترانی که قصد فعالیت در این رشته‌ها را دارند، می‌کنید؟

من فکر می‌کنم شاخص‌ترین پیشنهادی که می‌توانم به دختران سرزمینم بدهم این است که فقط روی هدفشان تمرکز کنند. اگر فقط و فقط یک هدف شاخص داشته باشند و تمام انرژی‌شان را برای آن بگذارند و ناامید نشوند، قطعاً به هدفشان خواهند رسید. در گذشته تبعیض جنسیتی وجود داشت و واقعیت این است که هنوز هم هست. هنوز هم اگر شخصی وارد سازمان یا اداره‌ای شود، ترجیح می‌دهد با یک شخص آقا صحبت کند و مشکل را برطرف کند تا با یک خانم. ولی واقعیت این است که کسی در این عرصه برنده است که امیدش را از دست ندهد و همچنان پابرجا بماند.

بسیار زیبا و عمیق بیان فرمودید. به عنوان سوال آخر، اگر سخن ناگفته‌ای درباره شرکت خود، یا قصد قدردانی و سپاسگزاری از همکاران و عزیزانتان را دارید، بفرمایید.

بنده تصور می‌کنم مهم‌ترین شاخصه‌ای که آراگل به‌آور دارد این است که یک حق انتخاب به مشتری می‌دهد. از این لحاظ که زمانی که مشتری مثلاً می‌خواهد یک محصول سفارش بدهد، در جا‌های دیگر با یک یا دو نمونه محصول مواجه است، اما در آراگل به‌آور، مشتری می‌آید و می‌گوید: «آن چیزی که من می‌خواهم، شما طراحی کنید.» ما برای آن محصول طراحی می‌کنیم و تا جایی جلو می‌رویم و چندین نمونه‌سازی انجام می‌شود، ولی این خدمات بدون هزینه است. زمانی که رضایت مشتری جلب می‌شود، آنجا تازه، کار مشترک شروع می‌شود. انتخاب دومی که دارد این است که مشتری می‌تواند هر جایی که خودش دوست داشت محصول را تولید کند، یا اینکه ما به او کارخانه‌ها را جهت بسته‌بندی معرفی می‌کنیم. این فرآیند از تولید مواد اولیه تا بسته‌بندی جایی است که آراگل به‌آور قدم به قدم کنار مشتری است، یعنی همان خدمات پس از تولید.

شعار شرکت: «آراگل به‌آور به شما اهمیت می‌دهد.» برای آراگل به‌آور تنها یک جمله تبلیغاتی نیست، بلکه فلسفه‌ای است که در هر گام از همکاری با مشتریان دیده می‌شود. این رویکرد، در کنار جسارت در نوآوری و تعهد به کیفیت، باعث شده آراگل به آور امروز به عنوان یکی از نام‌های الهام‌بخش در صنعت آرایشی و بهداشتی کشور شناخته شود.

لطفاً راه‌های ارتباطی با شرکت را به مخاطبان اعلام کنید.

نشانی:

 شهرقدس، میدان آزادی، ابتدای خیابان صاحب‌الزمان (عج)، ابتدای کوچه صفا، جنب لوازم تحریر علم، پلاک ۱۱

شماره تماس:

۰۹۱۲۹۷۲۵۶۰۵

ایمیل:

Dr.noghani.aragol@gmail.com

newsQrCode
ارسال نظرات