
ابتدا بفرمایید این موسسه آموزشی از چه سالی و با چه رویکردی تاسیس گردید؟
افتخار بنده این است که از سال ۱۳۶۲، به عنوان یکی از پرسنل رسمی وزارت آموزش و پرورش، در جایگاههای مختلف این نظام ارزشمند، از جمله تدریس، امور اجرایی و مسئولیتهای مدیریتی، فعالیت داشتهام.
سالها تجربه در عرصههای گوناگون تعلیم و تربیت، مرا به این باور رساند که برای ارتقاء کیفیت آموزشی و تکمیل ساختار موجود، ایجاد نهادهایی مکمل در چارچوب قوانین کشور ضرورتی انکارناپذیر است. بر همین اساس، در سال ۱۳۸۴، مؤسسه آموزشی غیردولتی آپادانا را بنیان نهادم.
از دیدگاه شما، موسسههای آموزشی غیردولتی در نظام آموزش و پرورش کشور چه نقشی دارند؟
مدارس غیردولتی، افزون بر اینکه یاریگر وزارت آموزش و پرورش هستند، همچنین تمام تلاش خود را معطوف به ارائه آموزشی باکیفیتتر، سطحبالا و مبتنی بر تخصصهای عمیقتر و روشهای نوین میکنند تا دانشآموزان را به بهترین شکل ممکن پرورش دهند.
این مدارس با انعطافپذیری بیشتر، قادرند به نیازهای خاص دانشآموزان و انتظارات خانوادهها پاسخ دهند و فضای آموزشی مناسبی را جهت رشد و بالندگی فراهم آورند.
در این خصوص خانوادهها برای انتخاب یک موسسه آموزشی مناسب، چه فاکتورهای کلیدی را باید مدنظر قرار دهند؟
ابتدا لازم است پیشینه و تاریخچه موسسه آموزشی را به دقت بررسی کرده و خروجیها و دستاوردهای آن را مورد ارزیابی قرار دهند.
در گام دوم، کسب اطلاعات کافی در مورد “روند آموزشی” آن موسسه حیاتی است. باید بررسی کرد که آیا محیط آموزشی مورد نظر، یک روند سالم آموزشی را پیگیری میکند یا صرفاً یک “نمایش تبلیغاتی” است که وعدههای آن محقق نخواهد شد.
با توجه به اصول و تعاریف پایهای در آموزش؛ تعلیم و تربیت، امری زمانبر و تدریجی است. اگر فردی ادعا میکند که در یک مدت کوتاه، آموزش را به اتمام میرساند، قاعدتاً این شخص در کار خود از اصول صحیح آموزش پیروی نمیکند. ضمن اینکه دانشآموزان نیز تفاوتهای فردی بسیاری با یکدیگر دارند.
در مقطع دبیرستان یکی از مباحث مهم، انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به دانشگاه است. در این ارتباط رویه شما چیست؟
بحث “آگاهی دادن” از اهمیت ویژهای برخوردار است. ما قبل از هر ثبت نام، یک جلسه مشاوره تخصصی برگزار میکنیم. در این جلسات، به طور کامل به صحبتهای دانشآموز و خانواده آنان گوش فرا میدهیم و آنچه را که برای یک انتخاب درست لازم است، ارائه مینماییم.
نتایج مثبت این رویکرد به خوبی در موسسه آپادانا قابل مشاهده است. تمام دانشآموزانی که موفق به کسب رتبههای تک رقمی و قبولی رشتههای بسیار مطلوب در کنکور سراسری شدهاند، نتیجه همین رویکرد است.
همچنین خانوادهها پس از آگاهیرسانی به آنان، با فرزند خود در انتخاب رشته دانشگاهی همراهی بیشتری میکنند.
لطفاً به نمونههایی از این دستاوردها و رتبههای دانشآموزان آپادانا اشاره نمایید.
بدون تردید آموزش صحیح و اصولی، نتایج درست و درخشانی را به همراه خواهد داشت. هنگامی که یک موسسه آموزشی توانایی کسب رتبههای ممتاز و تک رقمی را در رشتههای پزشکی و مهندسی در دانشگاههایی نظیر تهران و امیرکبیر به دست میآورد؛ مسلماً این دستاوردها نتیجه تلاش بیوقفه پرسنل موسسه، تخصص بالای آنان و ارتباط بسیار آگاهانه و مستمرشان با اولیای دانشآموزان است. نقش کلیدی این موفقیتها را میتوان در تعامل آگاهانه، مدبرانه و مستمر میان سه ضلع اصلی مثلث آموزشی یعنی اولیای دانشآموزان، مدرسه و خود دانشآموزان جستوجو کرد. در مجموع اهتمام داشتهایم آپادانا، برترین دبیرستان غیردولتی البرز باشد.
نشانی: مهرشهر، بلوار شهرداری، خیابان ۲۲۳
اینستاگرام:
Apadana.school
شمارههای تماس:
۳۳۴۰۱۷۴۱،
۰۹۱۲۵۶۳۹۱۹۵
سرکار خانم اسفندیاری، مدیر و موسس طی مصاحبه اختصاصی عنوان کرد:
در مصاحبه با داوود طاهری مفتح، مدیرعامل فروشگاه قطعات موتورسیکلت، جلوه کرد:
عهدیه فاضلی، مدیر کترینگ خاتون: