دکتر سحر ارچنگ، مدیر سالن ورزشی ملی پوشان ارچنگ:

حمایت از مربیان ورزشی موجب دلگرمی آنان می شود

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر سحر ارچنگ، مدیر سالن ورزشی ملی پوشان ارچنگ  جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر سحر ارچنگ، مدیر سالن ورزشی ملی پوشان ارچنگ جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۸۵۳

مشکلات بزرگی در حوزه تربیت بدنی وجود دارد، در این حوزه از مربیان حمایتی به عمل نمی‌آید. به عنوان یک مربی، تلاش می‌کنم تا شاگردانم را از مبتدی تا پیشرفته آموزش دهم و زمان و انرژی زیادی را صرف تربیت آن‌ها می‌کنم، اما بسیاری از شاگردان زمانی که به دلیل شهریه کمتر به مربی دیگری مراجعه می‌کنند، تلاش‌های مربی قبلی خود را نادیده گرفته و به زحماتی که برای آن‌ها کشیده شده است اهمیت نمی‌دهند. من از فدراسیون انتظار دارم که قانونی برای احترام شاگردان به مربی قبلی خود تصویب کنند و شاگردان زمانی که به مربی دیگری مراجعه می‌کنند، احترام لازم را به مربی قبلی خود داشته باشند. واجدین صلاحیت باید ابتدا از مربی قبلی خود یک نامه معرفی بگیرند تا مربی جدید بتواند مشکلات شاگرد را درک نماید. فدراسیون تکواندو این مشکل را با ایجاد قوانینی جهت ثبت نام شاگردان برای مربی قبلی شان حل نموده است. اما در رشته‌های ورزشی دیگر هنوز این مشکلات باقی مانده است. یکی از سخت‌ترین وظایف مربی، آموزش اصولی حرکات از کمربند سفید تا زرد است و در این راستا تمام تلاش خود را می‌کند تا شاگردان بتوانند حرکات را به درستی انجام دهند.
مشکل بعدی در حوزه تربیت بدنی، طولانی بودن زمان صدور مجوز‌ها است. این مسئله برای ما که ۲۲ سال در این حوزه فعالیت می‌کنیم و مکان باشگاه مان ثابت است، مشکل ساز شده است. در حال حاضر، صدور مجوز‌ها تا ۵ ماه به طول می‌انجامد. مربیان در ایران هیچ تسهیلاتی مانند بیمه و بازنشستگی ندارند، عشق و علاقه ما تنها انگیزه برای تدریس و آموزش به شاگردان است و با ارائه خدمات به جامعه خواهان حمایت و تشویق بیشتری از سوی دیگران هستیم.
ما با تجربه ۲۲ ساله در این حوزه، برای دریافت مجوز نیازمند عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد هستیم، در حالی که برخی افراد دیگر این الزامات را ندارند. با این حال، از ما به عنوان مربی درخواست مجوز می‌کنند. همچنین، باید تاکید کنم که یک مربی هیچ روز تعطیلی ندارد و همواره باید در دسترس باشد. در حالی که کارمندان اجازه مرخصی دارند. باید افرادی در این حوزه فعالیت داشته باشند که واقعاً درد این حوزه را تجربه کرده و به مشکلات ما آگاه باشند تا بتوانند به ما کمک کنند. به طور کلی حمایت از مربیان ورزشی موجب دلگرمی آنان می‌شود.
اگر قدرت تصمیم گیری داشتم، اولین اقدامم آن بود که شغل مربیان را بازنگری کنم و آن‌ها را به عنوان کارمندانی با بیمه و درآمد ثابت تثبیت نمایم. نگرانی بعدی من، کمک به صاحبان سالن‌ها در دریافت مجوز‌ها است تا در این راه مشکلات کمتری داشته باشند و علاقه‌مند به ادامه فعالیت خود باشند.
یکی از بهترین ارگان‌ها برای اطلاع رسانی به مردم، رسانه است. اگر روزنامه نگاران فعالیت نمی‌کردند، بسیاری از اطلاعات و آگاهی‌هایی که مردم درباره کشورشان دارند، حاصل نمی‌شد. یک خبرنگار با ازخودگذشتگی تلاش می‌کند تا به اهدافش دست یابد، اگرچه این کار ممکن است به ضرر خودش باشد، اما با انجام آن، به جامعه خدمت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات