رضا علومی، مدیر مجموعه سیمرغ آفرود:

بیش از هفتاد درصد مردم در مورد چادرهای سقفی اطلاعاتی ندارند

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با رضا علومی، مدیر مجموعه سیمرغ آفرود، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با رضا علومی، مدیر مجموعه سیمرغ آفرود، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۸۵۴

از مهمترین مشکلات ما این است که از نظر پارچه، تولیدات داخلی در کشور نداریم و باید از محصولات کشور‌های دیگر استفاده کنیم.
متاسفانه به طور کلی کشور ما به هیچ عنوان ما را حمایت نمی‌کند که بتوانیم بهترین چادر را تولید کرده و با کشور‌های دیگر رقابت کنیم. در حال حاضر چادر‌هایی هستند که وارد می‌شوند و چندین برابر چادر‌های ما قیمت دارند. در حالی که در مقام مقایسه، از نظر دوخت و زیبایی حتی ظرافت و دوخت، چادر ایرانی بهتر نیز می‌باشد.
یکی از برندها، به نام ARB حدود هشتاد تا صد میلیون تومان، قیمت دارد.
در واقع از صفر تا صد تولید این محصول را خود ما انجام می‌دهیم و حدود ۱۰نفر نیروی ایرانی جذب نموده و آموزش داده ایم. از نظر چرخ کاری، آهن کاری و دوخت و دوز و جوشکاری همگی توسط این نیرو‌ها انجام می‌شود. تنها موردی که وجود دارد این است که نمی‌توانیم به کار خود نظم دهیم. چون مشکلات زیاد است.
کل پرسنل بیمه هستند. هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم زیاد است و به تولید کننده فشار زیادی وارد می‌شود. به همین علت نمی‌توانیم کار خود را ارتقا دهیم و کیفیت کار را بالا‌تر ببریم. اما با این وجود در حد توان سعی می‌کنیم جنبه کیفی و کمی را ارتقا دهیم.
ولی با این اوصاف آنچه مد نظر ما است، عملی نمی‌شود. پارچه‌های مناسب را نمی‌توانیم تهیه کنیم. چون همه خارجی هستند و هر بار که وارد ایران می‌شود اقدام به تهیه آن از بازارمی کنیم. در این اثنا ممکن است مدتی پارچه‌های بی کیفیت خارجی بگیریم به همین دلیل در کار خود نمی‌توانیم به گونه‌ای که شایسته است فعالیت نماییم.
باز هم خاطر نشان می‌شوم که تولیدات داخل بسیار جزئی است، کیفیت بسیار پایینی دارد و ما استفاده نمی‌کنیم.
برای رفع این مشکلات باید دولت مقداری ما را حمایت کند. از ویژگی‌های دیگر تولید ما این است که برای طبیعت گردی و مناطقی که تا کنون بسیاری از افراد ندیده اند مناسب است. از نظر باد و باران و موارد این چنین چادر‌های ما ضد آب و مقاوم است.
برخی اوقات در طبیعت زمانی که حیوانات درنده‌ای مانند سگ و خرس به شما نزدیک شوند، چون در چادر هستید و روی سقف ماشین و باربند هستید، در این حالت ایمن هستید و نیازی به نگرانی نیست.
اگر کسی تمایل به خوابیدن در جنگل داشته باشد می‌تواند به چادر‌های ما اطمینان کند و احتمال صدمه و آسیب ندارند.
در حال حاضر در کشور ما بالای هفتاد درصد مردم از چادر‌های سقفی هیچ گونه اطلاعاتی ندارند. این چادر‌ها برای جنگل و کویر و هر منطقه‌ای قابل استفاده است.
می‌توان گفت یک اتاقک مجهز از یک هتل به صورت سیار است که با شما جا به جا می‌شود.
بنده در حال حاضر ۳سال است که با جناب شیبانی شریک هستم. در آغاز سعی کردیم یک مکان تهیه کنیم که جایگاهی ثابت داشته باشیم. متاسفانه علیرغم تلاش‌های ما تورم از ما جلو‌تر بوده و به هیچ عنوان نتوانستیم یک مکان ثابت دائمی تهیه کنیم. در واقع مشکل ما این است که از نظر بودجه‌ای توانایی خرید چنین مکانی را نداریم.
بنده به همراه دوستم جناب شیبانی هنگام تفریح و طبیعت گردی، چون از چادر‌های خود استفاده می‌کنیم، مشکلات و نواقص آن را کاوش می‌کنیم. بسیاری از هموطنان هم بعد از نصب چادر بسیار خوشحال می‌شوند و به ما انرژی می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات