علی حیدری،مدیریت فست فود پپرومیا:

کیفیت همیشه باید در بالاترین شاخص باشد

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با علی حیدری،مدیریت فست فود پپرومیا، جلب می‎نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه‎ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با علی حیدری،مدیریت فست فود پپرومیا، جلب می‎نماییم:
کد خبر: ۸۵۶

در کشور ما اکثر افراد تصور می‌کنند این شغل درآمد بالایی دارد و برایشان جذابیت زیادی دارد. در این صورت افراد زیادی بدون بررسی مشکلات، وارد این حوزه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف داشتن پشتوانه مالی است. در کل افراد علاوه بر هزینه تجهیزات و ملکی که مورد نیاز است، باید هزینه‌های جاری و مواد اولیه و پرسنل را تا چند ماه آینده به صورت آماده داشته باشند. در ادامه می‌باید، پس از افتتاح و شروع به فعالیت بتوانند تبلیغات انجام دهند و مشتری جذب کنند، نحوه برخورد با مشتری بسیار بااهمیت است. باید فضایی را انتخاب و ایجاد نماید که مشتری در آرامش کامل بتواند از خدمات استفاده کند. روش‌های تبلیغات زیادی مثل پیامک و یا بیلبورد و تبلیغات سنتی مثل پخش تراکت نیز هنوز موثر است.
نکته مهم دیگر در این حوزه، آموزش نیروی انسانی و تیم سازی حرفه‌ای است. یکی از اعتقادات بنده این است که پیشرفت و موفقیت یک مجموعه بستگی به تعهد کیفیت نیروی انسانی مجموعه دارد، و مدیر مجموعه باید همه جوانب را در نظر بگیرد و برای هر بخش مجزا تیم سازی و آموزش را انجام دهد.
مسئله مهم بعدی کنترل کیفیت است که با نظر مشتری و فروش رابطه مستقیم دارد. کیفیت همیشه باید در شاخص بالا باشد و این شاخص باید در گذر زمان همواره عیار خود را حفظ کنند. البته در ایران این ثبات بسیار سخت است. چرا که قیمت مواد اولیه همیشه در حال تغییر است و کار سختی است که کیفیت ثابت بماند.
مورد بعدی کنترل هزینه‌ها است که اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها سر رعایت نکردن این نکته به درآمد نمی‌رسند و ورشکست می‌شوند، کنترل هزینه‌ها در واقع یک کلید طلایی برای یک رستوران دار در راه رسیدن به درآمد مناسب است. در رستوران ما متریال را مشخص کرده و وزن می‌کنیم و منو را با این روال برنامه ریزی کردیم و طبق فرمول پرسنل محصول مورد نظر را وزن می‌کنند و قیمت گذار آن را عرضه می‌کنند.
باتوجه به بالا رفتن قیمت گوشت و مرغ معمولا اکثر تولید کنندگان کیفیت را کاهش می‌دهند تا قیمت خود را ثابت نگه دارند، یک سری از کارخانه‌ها کیفیت را بالا نگه می‌دارند و قیمت را افزایش می‌دهند. بیشتر مصرف کنندگان کیفیت برایشان مهم است و خودشان راضی به پرداخت قیمت بالا برای تهیه یک جنس با کیفیت هستند.
باید مردم به بهداشت محیط توجه کنند، مواد اولیه نیز باید از شرکت‌های برند و محبوب تهیه شود. مواد مصرفی شان به روز و تازه و از مواد اولیه سالم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات