طی گفتگوی اختصاصی با میلاد تازه، مدیریت مجموعه، واکاوی شد:

نگاهی به قلب تپنده موتورهای مدرن؛ در توربوشارژ «میلاد»

سیستم توربوشارژ به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین اجزای موتورهای مدرن، نقشی حیاتی در تعیین توان خروجی و بازدهی سوخت خودروهای مدرن امروزی ایفا می‌کند. تعمیر و نگهداری این قطعه نیازمند مهارت و دقت بالایی است که کمتر مجموعه‌ای در کشور به‌صورت تخصصی به آن می‌پردازد. در این راستا، با میلاد تازه، مدیریت متبحر و توانمند مجموعه «توربوشارژ میلاد»، به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
سیستم توربوشارژ به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین اجزای موتورهای مدرن، نقشی حیاتی در تعیین توان خروجی و بازدهی سوخت خودروهای مدرن امروزی ایفا می‌کند. تعمیر و نگهداری این قطعه نیازمند مهارت و دقت بالایی است که کمتر مجموعه‌ای در کشور به‌صورت تخصصی به آن می‌پردازد. در این راستا، با میلاد تازه، مدیریت متبحر و توانمند مجموعه «توربوشارژ میلاد»، به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
کد خبر: ۸۵۷۰

در مورد تاریخچه تأسیس مجموعه “توربوشارژ میلاد” و چگونگی ورود به این عرصه توضیح بفرمایید.

شعبه اصلی ما که در تهران واقع شده و مدیریت آن بر عهده برادر بزرگترم، آقای مسعود تازه، است در سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرد. در گذشته، تمامی خودرو‌های دیزلی مجهز به سیستم توربوشارژ بودند؛ این قطعات ماهیت مصرفی داشتند و به دلایل متعددی خراب می‌شدند. در آن سال‌ها، ما در شعبه تهران (خاوران) تمرکز خود را بر تعمیر و تقویت توربوشارژ‌های این خودرو‌ها گذاشتیم. این روند ادامه داشت تا سال ۱۳۹۹ که شعبه دوم خود را در شهر کرج افتتاح کردیم. امروزه، با توجه به گسترش سیستم‌های توربوشارژ در خودرو‌های سواری جدید داخلی و خارجی، فعالیت مجموعه توربوشارژ میلاد به‌طور تخصصی بر تعمیرات این دسته از توربوشارژ‌ها متمرکز است.

با توجه به ظرافت فنی قطعات، استاندارد‌های کیفی خدمات شما چگونه تعریف می‌شود؟ و مهم‌ترین علل خرابی سیستم توربوشارژ، کدامند؟

سیستم توربوشارژ مستعد خرابی‌های مختلفی است که اغلب ریشه در مسائل نگهداری دارند؛ از جمله مهم‌ترین عوامل، عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای و کیفیت پایین سوخت مصرفی و یا استفاده از روغن‌های بی‌کیفیت یا تعویض دیرهنگام روغن است. خرابی‌های داخلی توربوشارژ مستقیماً منجر به تضعیف قدرت موتور، کاهش گشتاور و تولید دود آبی غلیظ از قسمت اگزوز می‌شود. در مجموعه ما، فرآیند تعمیر به‌صورت صفر تا صد انجام می‌گیرد که شامل باز کردن کامل توربوشارژ، سرویس‌کاری و تعمیرات تخصصی است.

بر اساس قواعد فنی، توربوشارژ تمامی خودرو‌های سواری باید بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر یک بار باز و سرویس شوند. انجام این سرویس‌های دوره‌ای، کلید اصلی پیشگیری از خرابی کامل قطعه و به تبع آن، کاهش چشمگیر هزینه‌های نهایی برای مالکان محترم است.

همچنین تمامی قطعات مورد نیاز ما وارداتی هستند که از کشور‌هایی نظیر آلمان و چین تهیه می‌شوند. برادر بزرگترم به‌صورت مستقیم مسئولیت واردات این قطعات را بر عهده دارند که بین سایر همکاران نیز توزیع می‌گردد.

اشاره کردید که جزو پنج مجموعه‌ای هستید که این خدمات را در سطح کشور ارائه می‌دهد، لطفاً درباره این جایگاه تخصصی بیشتر بگویید.

تعمیرات توربوشارژ به دلیل ظرافت و تخصصی بودن، شغل دشواری است. افرادی که وارد این کار شده‌اند، معمولاً از سابقه و تجربه بالایی برخوردارند و یا دوره‌های فنی خاصی را خارج از کشور، نظیر آلمان، گذرانده‌اند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، هیچ‌گونه آموزش رسمی در این زمینه از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارائه نمی‌شود. با این وجود، من در تلاشی که داشتم موفق شدم این مجموعه را به ثبت برسانم تا آموزش‌های مرتبط با تعمیرات توربوشارژ به‌صورت رسمی و تدریس در داخل سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه شود. انتظار می‌رود این اتفاق مهم، طی سه تا چهار ماه آینده محقق شود.

هم اکنون تعمیرکاران توربوشارژ ما در شهر‌های تهران، کرج، همدان، اصفهان و یزد متمرکز هستند. این بدان معناست که مردم در سایر مناطق کشور برای تعمیر این قطعه، ناچار به مراجعه به یکی از این شهر‌ها خواهند بود. ما دو شعبه اصلی در تهران و کرج داریم و هدف اصلی مان در برنامه بلندمدت، راه‌اندازی شعبه سوم است. در حال انجام تحقیقات و بررسی بازخورد‌های مردمی در شهر‌های مختلف هستیم تا بهترین مکان را برای افتتاح شعبه جدید انتخاب کنیم.

وب‌سایت خصوصی: Www.milatorbo.com

صفحه اینستاگرام: miladtaze_turbo

نشانی و شماره تماس شعبه تهران: خاوران، بعد از شهرک کاروان، جنب گاراژ شاهین

۰۹۱۲۸۵۰۲۰۱۳

نشانی و شماره تماس شعبه کرج: کمال‌شهر، ظفر ۶،

۰۹۱۳۰۴۱۴۵۶۳۰

newsQrCode
ارسال نظرات