نوآوری های عافیه سارلی، بانوی کارآفرینِ ترکمن و مدیر مبتکر اِلا، برترین برند کالای خواب کودک

اِلا، طنین مادرانه‌هاست. برندی که سلامت جسم و روح مادر و کودک را محترم می‌داند و این احترام را در ارگانیک بودن تولیداتش نشان می‌دهد. عافیه سارلی، آفرینش‌گر، بنیان‌گذار و مدیر مبتکر «اِلا»، با ریشه در فرهنگ اصیل ترکمن که پیوندی دیرینه با ظرافت پارچه دارد، با درکی ژرف از زیست مادرانه و شناختی دقیق از خلأهای موجود در بازار، محصولاتی را طراحی و عرضه کرد که امروز آن را به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای کالای خواب کودک در کشور بدل ساخته است.
اِلا، طنین مادرانه‌هاست. برندی که سلامت جسم و روح مادر و کودک را محترم می‌داند و این احترام را در ارگانیک بودن تولیداتش نشان می‌دهد. عافیه سارلی، آفرینش‌گر، بنیان‌گذار و مدیر مبتکر «اِلا»، با ریشه در فرهنگ اصیل ترکمن که پیوندی دیرینه با ظرافت پارچه دارد، با درکی ژرف از زیست مادرانه و شناختی دقیق از خلأهای موجود در بازار، محصولاتی را طراحی و عرضه کرد که امروز آن را به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای کالای خواب کودک در کشور بدل ساخته است.
کد خبر: ۸۶۳۷

چه انگیزه‌ای شما را به انتخاب این مسیر حرفه‌ای ترغیب کرد؟

همه‌چیز از وقتی شروع شد که صدای قلب دخترم را شنیدم. آن صدا، صدای رسالتم بود. بعد از اینکه مقطع کارشناسی‌ارشد رفتار حرکتی را در دانشگاه تهران به پایان رساندم، معلم تربیت‌بدنی شدم. علاقه‌ام به دوخت‌و‌دوز و پارچه، از دوران نوجوانی شکل گرفت و تا به امروز، همواره نقش پررنگی در زندگی‌ام دارد. دوازده سال پیش، با شنیدن صدای قلب دخترم سِلن، اِلا هم متولد شد. درواقع، من صاحب دو فرزند دختر شدم. آن موقع بود که فهمیدم هر مادری بهترین‌ها را برای فرزندش می‌خواهد و رسالت من، ساختن بهترین‌ها بود. در آن زمان، متوجه شدم که در بازار داخلی، کالای خواب نوزاد کمبود جدی دارد. به‌ویژه کمبود پارچه‌هایی با الیاف طبیعی و طراحی‌های خوش‌نقش. این‌گونه بود که اِلا متولد شد تا پاسخی باشد برای مهم‌ترین نیاز کودکان و بزرگ‌ترین دغدغهٔ مادران.

نام «الا» از کجا برگرفته شده و چه معنایی دارد؟

نام «الا» ریشه‌ای ترکی دارد و به‌معنای رنگ چشم عسلی است. نماد زیبایی طبیعی، گرمی و لطافت. همان‌چیزی که همیشه از اِلا می‌خواستم و امروز، زیباتر از هروقتی می‌بینیمش. البته این را هم بگویم که پارچه‌های اِلا از ترکیه تأمین می‌شود و این نام، خودش را به سمت ریشه‌اش کشانده است.

اشاره داشتید به استفاده متریال ممتاز خارجی و داخلی، با توجه به این مهم، کیفیت و تنوع محصولات «الا» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کیفیت و مهم‌تر از آن، کنترل کیفیت، خط قرمز اِلاست. ما همواره تلاش کرده‌ایم که حتی در جزئیات هم کیفیت را به تصویر بکشیم و با نمونه‌های اروپایی رقابت کنیم. مهر تأیید حرفم، پیام‌های پی‌درپی مشتریان وفادار اِلاست. تولیدات برند «الا» اعم از: ست خواب، حوله، عروسک و انواع کیف و کولهٔ مادر است. در سال‌های اخیر، تولید لباس‌های کودک هم به این مجموعه اضافه شده است.

اگر بخواهید شاخصه‌ای ممتاز از تولیدات خود را معرفی کنید، آن ویژگی برجسته چیست؟

نخستین و مهم‌ترین شاخصه‌ای که برند «الا» را از بسیاری از تولیدات مشابه متمایز می‌کند، ارگانیک بودن محصولات است. در فرآیند تولید، هیچ‌گونه ماده شیمیایی، پلی‌استر یا ترکیبی که برای سلامت نوزاد مضر باشد، استفاده نمی‌شود.

شاخصه دوم، طراحی مبتنی بر نیاز واقعی مادران است. همه‌چیز، کارساز و کارآمد طراحی شده است.

اکنون که برند «الا» به موفقیت چشم‌گیری دست یافته، بفرمایید دستاورد اصلی شما در این مسیر چه بوده است؟

گاهی مادرانی را در حال استفاده از کالای «الا» می‌بینم، دلم می‌خواهد با صدای بلند بگویم: «این کالا را من طراحی و تولید کرده‌ام.» لحظاتی که باعث می‌شوند روبه‌روی خودم بایستم و بگویم «آن‌همه سختی، ارزشش را داشت».

امروز دیگر فقط من صدای اِلا نیستم. اِلا با هر نوزاد به دنیا می‌آید و ماندگار می‌شود. من می‌خواستم که هرجا سخن از کیفیت می‌شود، نام اِلا از زبان‌ها نیفتد. خدا را شکر می‌کنم که موفق بوده‌ام.

آدرس: تهران، ستارخان، بین چهارراه اسدی و خسرو پلاک ۹۶۰، الاشاپ

۰۲۱-۴۴۲۵۲۹۰۰

وبسایت: https://elaart.ir/

اینستاگرام: ela.art@

نوآوری های عافیه سارلی، بانوی کارآفرینِ ترکمن و مدیر مبتکر اِلا، برترین برند کالای خواب کودک

newsQrCode
ارسال نظرات