احسان فیروززاده، مدیر آموزشگاه زبان های خارجی فرزام:

تجربیات چند زبانه ها، انتخاب مسیر یادگیری زبان های خارجی را تسهیل می کند

روزنامه جام جم البرز، گفتگویی را با احسان فیروززاده، مدیر آموزشگاه زبان های خارجی فرزام، انجام داده است که در ذیل، ماحصل آن را می خوانید:
روزنامه جام جم البرز، گفتگویی را با احسان فیروززاده، مدیر آموزشگاه زبان های خارجی فرزام، انجام داده است که در ذیل، ماحصل آن را می خوانید:
کد خبر: ۸۸۱۱

در ابتدا باید بگویم که نقش آموزشگاه‌های زبان در ایران بسیار پررنگ است. با توجه به مشکلاتی که در سیستم آموزش زبان در مدارس وجود دارد، به نظر می‌رسد که آموزشگاه‌ها به‌ویژه در زبان‌های خارجی، نقش اصلی را در یادگیری زبان ایفا می‌کنند. پیشنهاد من این است که آموزش زبان از مدارس گرفته و به آموزشگاه‌ها واگذار شود. این کار می‌تواند هم کیفیت آموزش را بالا ببرد و هم صرفه‌جویی‌های مالی ایجاد کند. تخصیص این مسئولیت به آموزشگاه‌ها، با نظارت درست آموزش و پرورش، می‌تواند باعث ارتقای کیفیت تدریس و همچنین کاهش مشکلات و چالش‌هایی معلمان زبان در مدارس می‌شود.

شاهد این مسئله هستیم که برخی از روش‌های تبلیغاتی در فضای مجازی وعده تسلط سریع به زبان می‌دهند، اما واقعیت این است که یادگیری زبان فرآیندی زمان‌بر و تدریجی است که نیاز به تمرین، تکرار و محیط مناسب دارد. هیچ راه‌حل جادویی برای یادگیری سریع زبان وجود ندارد. در نهایت، اگر آموزشگاه‌ها بتوانند با نظارت مناسب و فراهم کردن شرایط بهتر، این چالش‌ها را حل کنند، به‌طور حتم سطح زبان‌آموزان افزایش خواهد یافت.

استفاده از تجربیات افرادی که چندین زبان یاد گرفته‌اند، می‌تواند به دیگران کمک کند تا مسیر یادگیری زبان‌های خارجی را به درستی انتخاب کنند.

در انتها، لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که آموزشگاه‌های زبان مالیات می‌دهند و از این رو باید حمایت‌های بیشتری از سوی نهاد‌های دولتی دریافت کنند تا بتوانند نقش موثرتری در آموزش زبان‌های خارجی ایفا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات