یک غذای خوشمزه اصیل

اگر به تاریخچه غذا‌ها در ایران نگاهی بیندازید، به خوبی متوجه این مساله خواهید شد که ایرانیان به خوردن غذا‌های کبابی علاقه زیادی دارند. امکان ندارد یک خانواده ایرانی در ماه، یک بار هوس کباب نکند، بوی کباب که بیاید، آدم حتی اگر سیر هم باشد، گرسنه‌اش می‌شود.
اگر به تاریخچه غذا‌ها در ایران نگاهی بیندازید، به خوبی متوجه این مساله خواهید شد که ایرانیان به خوردن غذا‌های کبابی علاقه زیادی دارند. امکان ندارد یک خانواده ایرانی در ماه، یک بار هوس کباب نکند، بوی کباب که بیاید، آدم حتی اگر سیر هم باشد، گرسنه‌اش می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲

یکی از خوشمزه‌ترین و بی نظیرترین انواع کباب در ایران، کباب کوبیده است
درباره تاریخچه کباب کوبیده در ایران، داستان‌های مختلفی روایت شده است، در برخی نوشته‌ها اینگونه آمده است: ناصرالدین شاه، رفت و آمد‌های زیادی به اروپا داشته و او، این غذا را با خود آورده است. برخی دیگر از اسناد، بیان گر آن هستند که این غذا برای اولین بار در تبریز ابداع شده است. موضوع دیگری که با بررسی برخی نوشته‌ها می‌توان متوجه شد این است که در گذشته، کباب به شکل امروزی سرو نشده و خلاقیتی که آشپزان با گذشت زمان از خود نشان داده اند، باعث شده کباب به شکل و فرم امروزی درآید.
موضوعی که باعث شده کباب کوبیده انواع و اقسام مختلف داشته باشد، گوشتی است که در آن به کار برده می‌شود. خوشمزه‌ترین نوع کباب، کبابی است که با گوشت گوسفند تهیه می‌شود؛ این گوشت مزه خوبی داشته و همین موضوع سبب شده، کباب کوبیده گوسفندی، بسیار خوشمزه شود. البته به دلیل بالا بودن قیمت گوشت گوسفند ممکن است از گوشت گوساله و یا مرغ نیز در طبخ این غذا بهره ببرند..
بدون شک کباب کوبیده پرفروش‌ترین و رایج‌ترین کباب ایرانی است و در گوگل و پلتفرم‌های مختلف مانند اسنپ فود، دلینو و ... بالاترین میزان جستجو و خرید را دارد. دلیل پیشی گرفتن کباب کوبیده از سایر کباب‌ها، چربی و نرمی آن و همچنین قیمت مناسب آن نسبت به سایر کباب‌ها است..
کباب کوبیده علاوه بر خوش مزه بودن، ویژگی‌ها و خواصی نیز دارد.
یکی از مهمترین ویژگی‌های کباب کوبیده، برخورداری از مقدار بالای پروتئین می‌باشد و از آنجایی که پروتئین‌ها از جمله موادی هستند که انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن را تامین می‌کنند و نقش مهمی در عضله سازی بدن دارند؛ مصرف کباب کوبیده می‌تواند باعث کاهش خستگی در هنگام فعالیت‌های روزمره زندگی شود و در افزایش روند عضله سازی ورزشکاران کمک قابل توجهی داشته باشد.
وجود املاح معدنی نظیر کلسیم و فسفر در کباب کوبیده می‌تواند باعث تقویت استخوان‌ها و حفظ سلامتی آن‌ها شود و در جلوگیری از مبتلا شدن افراد به پوکی استخوان نقش موثری داشته باشد.
یکی دیگر از خواص کباب کوبیده وجود ویتامین و سلنیوم در آن می‌باشد که نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن، تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه سلامت پوست و دیگر اعضای بدن ایفا می‌کند.
وجود ویتامین B۱۲ در کباب کوبیده می‌تواند نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن و عصب‌های بینایی داشته باشد.
وجود مقادیر بالای آهن و ویتامین B۱۲ در کباب کوبیده می‌تواند نقش موثری در تشکیل گلبول‌های قرمز خون در بدن داشته باشد و باعث خون سازی و تقویت بنیه بدن‌های ضعیف شود.
کباب کوبیده همچنین از مقادیر بالایی ویتامین B۱۲ و اسید چرب امگا ۳ برخوردار می‌باشد که می‌تواند نقش مهمی در تقویت سیستم اعصاب، ایجاد آرامش روانی و کاهش استرس به خصوص در کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم داشته باشد.
به قلم: صدرا حاصلی
آدرس و شماره‌های تماس کباب بناب صدرا:
شعبه یک: کرج، شهرک منظریه، ابتدای بلوار مصلی، جنب حوزه بسیج، کباب بناب صدرا
۰۲۶۳۶۶۲۰۶۸۱
شعبه دو: کرج، شهرک منظریه، ابتدای فلکه ششم، کباب بناب صدرا
۰۲۶۳۴۰۲۹۰۹۰
تلفن همراه:
۰۹۱۲۹۳۸۸۱۳۱
راه ارتباطی از طریق اینستاگرام:
Instagram.com/restoran_bonab

newsQrCode
ارسال نظرات