مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز مطرح کرد؛

افزایش بهره وری در صنعت کشاورزی و دامپروری با استفاده از اینترنت اشیاء

صبح روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ همایش مخابرات و تحول دیجیتال در صنعت کشاورزی و دامپروری با محوریت کاربرد اینترنت اشیاء در کشاورزی نسل چهارم به میزبانی مخابرات منطقه البرز برگزار شد.
صبح روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ همایش مخابرات و تحول دیجیتال در صنعت کشاورزی و دامپروری با محوریت کاربرد اینترنت اشیاء در کشاورزی نسل چهارم به میزبانی مخابرات منطقه البرز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳

مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت:از ابتدای امسال دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم را در مخابرات استان البرز راه اندازی کردیم و آقای عبدالله بیان مدیرعامل مخابرات منطقه البرز به عنوان رئیس این دبیرخانه انتخاب شدند.
وی افزود:در استان البرز سومین رویدادی است که در زمینه انقلاب صنعتی چهارم برگزار می‌کنیم و همایش امروز با موضوع بکارگیری اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی و دامپروری برپا شد. شرکت‌ها با حمایت مجموعه مخابرات طرح و ایده‌های خود را در این دو صنعت ارائه دادند، زیرا ابتدا باید فرهنگ موضوع را در زمینه کشاورزی و دامپروری که بسیار حائز اهمیت هستند ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه اظهار کرد:اهمیت بکارگیری اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی در صنعت کشاورزی و دامپروری بسیار حائز اهمیت است، چون باعث افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌ها می‌شود که همه این موضوعات مسائلی می‌باشد که در دنیا تجربه شده و باید رویکرد جدی‌تری نسبت به این زمینه باشیم.
سلطانی در رابطه با اینکه چرا شرکت مخابرات ایران برای انجام این کار پیش قدم شده است گفت:در سراسر دنیا اپراتور‌های بزرگ مخابراتی رویکرد ارائه سرویس‌های مختلف به مردم را شروع و موفق عمل کرده اند. ما زیرساخت‌های لازم و همگیر را در اختیار داریم و می‌توانیم باتوجه به گستردگی که در موضوع ارتباطات است در خدمت صنعت باشیم و یک هماهنگی خوبی بین شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های دانش بنیان که در عرصه هوشمندسازی کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کنند ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان تاکید کرد:امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با در استان البرز و به تبع آن در سراسر کشور پروژه‌های مشترکی در حوزه کشاورزی و دامپروری داشته باشیم و این صعنت را توسعه بدهیم.

افزایش بهره وری در صنعت کشاورزی و دامپروری با استفاده از اینترنت اشیاء
تأمین غذای پایدار و سالم مهم‌ترین اولویت کشور‌های جهان
عبدالله بیان مدیر مخابرات منطقه البرز و مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت:کشاورزی در جهان تحولات زیادی داشته است، زیرا یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دنیای رو به رشد می‌باشد خصوصأ با توجه به اینکه جمعیت در حال توسعه و البته به نوعی در حال پیر شدن است.
مدیر مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه تأمین غذای پایدار و سالم از مهم‌ترین اولویت‌های تمامی کشور‌های دنیا است اظهار داشت: عرصه تولید محصولات غذایی باید کاملا توانایی بالقوه داشته باشند، زیرا برای اینکه بتوانند محصولات مورد نیاز افراد مختلف جامعه را فراهم کنند و غذا به نحو مطلوبی با کمترین هدر رفت تولید شود. برای رقم خوردن این اتفاق باید ارتباط کاملا پایدار و متصل بین تأمین کننده، تولید کننده و مصرف کننده برقرار باشد.
وی افزود:در صنعت چهار کشاورزی از طریق اینترنت اشیاء، تمام عناصر تأمین کننده، تولید کننده و مصرف کننده به هم دیگر متصل می‌شوند وکلان داده‌های آن‌ها در یک مجموعه جمع آوری و با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل می‌شود. یعنی به تولید کننده اطلاعات کامل می‌دهد که محصول برای تولید باید چه ویژگی و مشخصاتی داشته باشد و بر اساس آن برنامه ریزی کند.
مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم بیان کرد:در این همایش از طریق مجموعه مخابرات سه شرکت که در حوزه‌های دامپروری، کشاورزی و گلخانه‌های هوشمند فعال هستند را معرفی می‌کنیم به این صنعت تا محصولات خودشان را معرفی کنند.
بیان در پایان گفت:امیدواریم در آینده بتوانیم تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه را افزایش بدهیم و آن‌ها را با مصرف کنندگان صنایع معرفی کنیم تا صنعت کشاورزی و دامپروری در استان و همچنین در سطح کشور متحول بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات