رستورانها بهویژه در کشور ما نقش حیاتی در اشتغالزایی و معرفی فرهنگ ایرانی دارند. اما یکی از بزرگترین چالشها، نوسانات قیمت مواد اولیه است که نه تنها منجر به سردرگمی در تعیین قیمتها میشود بلکه دسترسی به مواد مورد نیاز را نیز دشوار میکند. این شرایط فشار زیادی بر رستورانها وارد میکند، زیرا همچنان باید خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهند. در عین حال، رستورانها میتوانند بهعنوان نماینده فرهنگی کشور، غذاهای ایرانی را به دنیا معرفی کنند.
در مجموع، رستورانها میتوانند بهعنوان ویترین فرهنگی کشور خود عمل کنند. برای ارتقاء این صنف، پیشنهاد من این است که بیشتر به بحث آموزش و نظارت توجه کنیم. بهویژه در بخش کارگران، آموزشهای بهداشتی بهصورت کاربردیتر ارائه شود. شبکه بهداشت بهطور کامل نمیتواند آموزشهای مورد نیاز را به کارگران منتقل کند، چرا که اغلب کارفرمایان، زمان یا منابع کافی برای ارسال پرسنل به کلاسهای آموزشی ندارند.
همچنین، رسانهها باید در فرهنگسازی و نظارت بر کیفیت غذا نقش بیشتری ایفا کنند تا از بروز مشکلات کیفیتی و قیمتهای غیرواقعی جلوگیری شود.
 		 	
    
    سینا سیل سپور، مدیر رستوران کلاسیک:
    
    محمّدرضا باقری، مدیر فست فود ویدون:
    
    فرنگیس سرابی، مدیر مجموعه مواد غذایی طعم ناب:
    
    امیر جعفری، مدیر هایپرمارکت ۷۷۷: