خطیب نماز جمعه کرج:

نمایندگان مجلس مواظب باشند در دام بی‌تقوایی نیفتند

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه امیدواریم ان‌شاءالله مجلس جدید هشدار‌ها و رهنمود‌های زودتر از موعد رهبر حکیم انقلاب را که دیروز فرمودند جدی‌تر بگیرند و عمل کنند، گفت: چرا هنوز مجلس شروع نشده اشاره به تقوای سیاسی کردند؟ قطعاً نکته‌ای دیده‌اند، همه مجلسیان باید توجه کنند که در دام بی‌تقوایی نیفتند.
خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه امیدواریم ان‌شاءالله مجلس جدید هشدار‌ها و رهنمود‌های زودتر از موعد رهبر حکیم انقلاب را که دیروز فرمودند جدی‌تر بگیرند و عمل کنند، گفت: چرا هنوز مجلس شروع نشده اشاره به تقوای سیاسی کردند؟ قطعاً نکته‌ای دیده‌اند، همه مجلسیان باید توجه کنند که در دام بی‌تقوایی نیفتند.
کد خبر: ۹۰۱

به گزارش جام جم البرز،حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هجدهم اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت: روز‌ها و ساعات و جمعه پایانی ماه عظیم شعبان است با ابتهال و تضرع، در این لحظات به خدای تعالی عرض می‌کنیم: «اللهم ان لم تکن غفرت لنا فیما مضی من شعبان فاغفرلنا فیما بقی منه»؛ خدایا خطا‌ها و لغزش‌های ما را در این باقی‌مانده از ماه شعبان ببخش و ما را پاک و طاهر به ماه خودت برسان.

قرآن حیات‌بخش و زنده کننده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۲ اسفند اول ماه مبارک رمضان است و پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم، اظهار داشت: امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان». ‏بهار قرآن است. در دعا داریم که خدایا قرآن را بهار قلبم قرار بده، «… اَنْ تَجْعَلَ الْقُرْآنَ رَبِیعَ قَلْبِی» ‏. قرآن حیات‌بخش و زنده کننده است.

ماه مبارک رمضان ماه امام زمان است

وی بابیان اینکه به ایام بهار و زنده شدن طبیعت هم نزدیک می‌شویم، عنوان کرد: از همین‌الان تصمیم بگیرید در ماه مبارک رمضان انس بیشتری با قرآن داشته باشیم و خود را باهدف قرآن که هدایت به راه استوار و محکم است تطبیق دهیم. در آیه ۹ سوره مبارکه اسراء فرمود: «اِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ اَقْوَمُ»؛ و به بیان امام صادق علیه‌السلام، این استوارترین راه، امام علیه‏السلام است. یعنی امام، قرآن ناطق است و قرآن، امام مکتوب. و، چون ما در همه حال به امام نیاز داریم. پس ماه مبارک رمضان ماه امام زمان است و باید ارتباط بیشتر باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز افزود: همه این سخنان رسول خدا درباره ماه مبارک را شنیده‌اید که فرمودند: «نفس‌های شما در این ماه تسبیح است و خوابتان عبادت و اعمالتان مقبول و دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَاب‏. دعای شما در این ماه مستجاب است». حتماً زیارت‌نامه امام عصر ارواحنا فداه را دیده‌اید آنجا که عرض می‌کنیم: «اَشْهَدُ اَنَّ بِوِلاَیَتِکَ تُقْبَلُ الْاَعْمَالُ». آقا شهادت می‌دهیم به ولایت شما اعمال ما موردقبول واقع می‌شود و یا در دعای ندبه عرض می‌کنیم: «وَ دُعَائَنَا بِهِ‏ مُسْتَجَاباً». یا در دعای افتتاح که خود امام عصر به نائبش یاد داد برای ظهور استغاثه می‌کنیم.

دستگاه‌های مربوطه اجازه تظاهر به روز‌ه‌خواری ندهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه خوب حواسمان را جمع کنیم، از این فرصتی که خدای‌تعالی در اختیار ما قرار داده چیزی را از دست ندهیم و آمادگی‌مان را برای شرکت در این مهمانی بزرگ و این بار عام الهی بیشتر کنیم، گفت: در سطح جامعه هم حرمت این ماه حفظ شود و دستگاه‌های مربوطه اعم از اصناف و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی وظائف خودشان را دراین‌باره با دقت و حساسیت بیشتری انجام دهند؛ اجازه تظاهر به روزه‌خواری ندهند، مسافران، معذوران و مغازه‌دار‌ها و رستوران‌ها و امثالهم به قانون ملتزم باشند تا این نورانیت در جان همه بنشیند.

امنیت انتخابات در استان در حد عالی بود

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به انتخابات، بیان داشت: اولاً مجدداً تشکر می‌کنم از سربلندی که در این آزمون مهم به وجود آوردید در کل کشور و در استان البرز و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جهاد کردید. الحمدالله در کشور و استان امنیت انتخابات در حد عالی بود. سلامت و رقابت انتخاباتی هم خوب بود. چون در استان ۷۵ در صد ثبت‌نام کنندگان از همه طیف‌ها و گروه‌ها تائید شدند و زمینه رقابت فراهم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه اگر بعضی اشکالات وجود داشته باید در فرصت‌های قانونی که هست دنبال شود تا جبران شود، گفت: البته مشارکت باوجود دشمنی‌های فراوان داخلی و خارجی که خود شما شاهد بودید به‌طوری‌که تحریم کردند و می‌گفتند اصلاً از خانه خارج نشوید و نباید آراء از ۷ درصد و ۹ درصد بالاتر برود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت زیر ۲۰ درصد می‌گفتند، ولی به بالای ۴۰ درصد رسید و دشمن را ملول کرد.

مسئولین در عملکرد خود و توجه به اقشار مختلف جامعه دقت بیشتری داشته باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: بعدازاین هم که دیدند کاری پیش نرفت شروع کردند به تحریف انتخابات و حرف‌های نامربوط و ایجاد شبهه که معلوم می‌شود سیلی که مردم به دشمن زده درست و به‌جا زده است. اما لازم است گذشته از تلاش بیشتر فعالان در جهاد تبیین و مسائل فرهنگی، مسئولین محترم در عملکرد خود و توجه به اقشار مختلف جامعه دقت بیشتری داشته باشند تا با همراه شدن درصد از مرددین، درصد مشارکت تغییر کند. البته فعالیت عده‌ای که می‌توانستند و باید وارد عرصه تبلیغ و تبیین می‌شدند کم بود که حتماً درزمانی که دیر نیست پاسخگو خواهند بود.

وی افزود: ثالثاً همان‌طور که قبلاً هم عرض کردم خوب است عزیزانی که در استان داوطلب بودند باهم ارتباطشان را حفظ کنند و برای پیشرفت بیشتر استان طرح‌ها و برنامه‌هایی که دارند را همراه با دیگر گروه‌های متخصص و اندیشه‌ورز مدون کنند و در اختیار نمایندگان منتخب قرار دهند و یا به بنده بدهند تا از مسئولین مربوطه مطالبه کنم.

همه مجلسیان باید توجه کنند که در دام بی‌تقوایی نیفتند

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه امیدواریم ان‌شاءالله مجلس جدید هشدار‌ها و رهنمود‌های زودتر از موعد رهبر حکیم انقلاب را که دیروز فرمودند جدی‌تر بگیرند و عمل کنند، گفت: چرا هنوز مجلس شروع نشده اشاره به تقوای سیاسی کردند؟ قطعاً نکته‌ای دیده‌اند، همه مجلسیان باید توجه کنند که در دام بی‌تقوایی نیفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئله قانون انتخابات باید جدی‌تر و مدون‌تر دنبال شود تا مشکلاتی که هست اعم از هزینه و وقت و زمینه برای سوءاستفاده بعضی‌ها کمتر شود، گفت: ولو قبلاً اقدامی صورت گرفته، اما هنوز اشکال وجود دارد. نمایندگان محترم فعلی مجلس تا خردادماه وکیل مردم هستید و باید مثل روز اول مشغول کار باشید. از نصاب انداختن و تعطیلی مجلس به هر دلیلی در شأن شما نیست. اتفاقاً همین غیبت نشان‌دهنده این است که مردم در این نوبت راجع به غائبین درست عمل کرده‌اند. امیدواریم تا روز آخر به کارشان که قانون‌گذاری است مشغول باشند و کشور را معطل نکنند.

پای جوانان و خانواده‌ها بیشتر به مساجد باز شود

وی در بخش دیگری بابیان اینکه روز‌های پایانی ماه شعبان به غبارروبی از مساجد پرداخته می‌شود که به سال جدید هم نزدیک می‌شویم امیدواریم همان‌طور که غبار از ظاهر مساجد گرفته می‌شود همان‌طور فعالیت‌های مختلف در مساجد گسترده شود، گفت: پای جوانان و خانواده‌ها بیشتر به مساجد باز شود؛ اولیاء مساجد برای کودکان و بانوان برنامه ویژه داشته باشید. نسل تراز، مؤمن و انقلابی در مساجد پرورش پیدا می‌کنند. مقدمات این کار از همه جهت باید فراهم شود. جهت حرکت، تمدن سازی است؛ توسط همین جوانان. مسجد باید مرکز آموزش معارف دین و قرآن و تفسیر و اخلاق باشد. از مسائل اجتماعی و پیرامونی خود غافل نباشد. به اقتصاد محله کمک کند. مسجد کانون همه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی محله باید باشد.

مسجد قلب تپنده در محله است و امام کار ریه را انجام می‌دهد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه تأکید کرد: محور این امور در تمام مساجد، امام مسجد است و اگر مسجدی امکانات لازم را دارد و همه مقدمات فراهم است اما، امام مسجد فعالیت لازم را ندارد، باید مسجد را خودش تحویل دهد و مشغول فعالیت دیگری شود. مردم هم وظائفی در قبال امام دارند که بدون زیاده‌روی و توقع بی‌جا، روی قاعده باید کمک کنند و البته از امام خود هم فعالیت را مطالبه کنند. مسجد قلب تپنده در محله است و امام کار ریه را انجام می‌دهد و محله را پاک‌سازی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۱۸ اسفند سالگشت تأسیس کانون‌های مساجد است، گفت: مجموعه‌ای که بخشی از امور فرهنگی و هنری در مساجد و محل را تحت نظر مستقیم امام مسجد با شرح وظائف و دستورالعمل مشخص و همکاری با دستگاه‌های دیگر بر عهده دارد؛ و تا امروز هم خدمات متعددی در مسائل مختلف محلات و مساجد انجام داده‌اند و منشأ خیر بوده‌اند. البته توان بیشتری برای خدمت دارند که باید تحت زعامت امام مسجد توان بکار گرفته شود. بخصوص در بحث کتابخانه مساجد و بعض امور هنری و فرهنگی.

راهیان نور حرکت پرارزشی است که نمی‌گذارد آموزه‌های معنوی و ارزشی دوران دفاع مقدس فراموش شود

وی در ادامه بابیان اینکه باید حال مساجد استان بهتر از این‌که هست خوب باشد، گفت: این مهم کمک همه را می‌طلبد. مراسم مختلف عبادی مثل اعتکاف و تفسیر قرآن و تلاوت و دعا و امثال این‌ها که برگزار می‌شود افراد با خدا انس بیشتری پیدا می‌کنند و ساخته می‌شوند. از همین مساجد گروه‌های زیادی هرساله به راهیان نور می‌روند که ۲۰ اسفند روز راهیان نور راهم گرامی می‌داریم. حرکت پرارزشی که نمی‌گذارد آموزه‌های معنوی و ارزشی دوران دفاع مقدس فراموش شود و به نسل بعد منتقل می‌شود.

اردوی راهیان پیشرفت در سراسر کشور توسعه پیدا کند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: البته مدتی است ولو کمی دیر، راهیان پیشرفت که دستاورد‌ها و توانمندی‌های کشور را به نسل نو نشان می‌دهد و نوعی تبیین دیداری و ملموس است، هم شروع شده که بسیار باارزش و مفید و آگاهی‌بخش است. امیدواریم با کمک دولت محترم امکانات طوری فراهم شود که عده بیشتری به این اردو‌ها بروند و در سراسر کشور توسعه پیدا کند؛ در استان هم برای اولین بار نمایشگاه صنعت هوایی در فرودگاه پیام برپاشده است؛ بروید از این دستاورد‌ها دیدن کنید. جالب و دیدنی است. ان‌شاءالله دستگاه‌ها بروند، مدارس بروند، گروه‌های مختلف، مساجد بچه‌هایشان را ببرند.

در فرهنگ اسلامی، یکی از مقدس‌ترین کلمات، واژه شهید است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه ان‌شاءالله سال جدید معنوی که با ماه مبارک شروع می‌شود را سال احیاء مساجد با رویکردی جدی‌تر می‌دانیم و دنبال خواهیم کرد، گفت: قسمت اعظم شهدای ما در طول این سال‌ها مسجدی بوده‌اند. بافرهنگ شهادت و ایثار در مسجد آشنا شدند. در فرهنگ اسلامی، یکی از مقدس‌ترین کلمات، واژه شهید است. آن‌قدر توجه و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ایثارگران و تجلیل و خدمت به خانواده‏های معظم آنان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ آثار آنان برای نظام اسلامی اهمیت داشت و دارد که حضرت امام در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، فرمان تأسیس نهاد بنیاد شهید انقلاب اسلامی را صادر کردند.

همه ما وظیفه‌داریم به مسئله شهید و شهادت و شهدا اهمیت حداکثری قائل باشیم

وی بابیان اینکه هرچه عزت و اقتدار و استقلال داریم به برکت خون‌های پاکی است که ریخته شده و می‌شود، گفت: همه ما وظیفه‌داریم به مسئله شهید و شهادت و شهدا اهمیت حداکثری قائل باشیم. خداوند در قرآن به شهید وعده رحمت داده است. حضرت آقا دربیانی فرمودند: «مسأله شهید و ایثارگری، کهنه شدنی نیست؛ این، موتور حرکت جامعه است، بعضی‌ها از این نکته غفلت می‌کنند. این‌که می‌بینید بعضی با سخن، قلم و حرکات خود، نگاهی به ایثار و شهادت می‌اندازند که آن نگاه منفی و ناسپاسانه است، براثر غفلت آن‌ها است، نمی‌فهمند پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران چقدر برای یک جامعه و ملت و کشور دارای اهمیت است… ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده ‏های شهدا است. این ‏را همه ملت ما باید بدانند. هرچه ما عزت به ‏دست بیاوریم، هرچه پیشرفت به ‏دست بیاوریم، مرهون خون شهدای عزیز شما، این جگرگوشه‌های شما است. این‏ها بودند که به ما، به کشورشان، به ملتشان، به اسلام عزت دادند. این را همه باید قدر بدانند، مسئولین هم باید قدر بدانند، خود شما خانواده‏ها هم باید قدر بدانید و می‏دانید».

همه شهدا ضد استکباری و دشمنِ دشمنان اسلام و ایران بودند

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: این‌ها مهم است. این‌ها روش است. این‌ها دستورالعمل است. همه ما موظف هستیم که به خانواده شهدا سر بزنیم. بیشتر از مردم مسئولین باید وجهه همت خودشان را این قرار بدهند که در طول هفته و ماه به دیدار خانواده شهدا بروند. تکریم کنند و خضوع داشته باشند در مقابل خانواده‌های ایثارگران و شهدا. حضرت آقا دیروز راجع به استکبارستیزی انقلاب اسلامی و مردم نکات مهمی فرمودند، همه شهدا ضد استکباری و دشمنِ دشمنان اسلام و ایران بودند و ما هم به پیروی از شهدا و ادامه راه آنان است که هر جمعه هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا و بعد اسرائیل و انگلیس خبیث می‌کشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: یک روزی در این مملکت نمی‌شد به سگ یک آمریکائی نگاه چپ کرد، اما امروز به برکت خون شهیدان والامقام، دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران می‌تواند دستور توقیف کشتی حامل نفت آمریکائی به ارزش پنجاه میلیون دلار را در خلیج همیشه فارس صادر و نفت آن را توقیف و سپس دستور تخلیه دهد تا به خاطر تحریم داروی خاص مردم و بیماران صدمه نبینند لذا این را همه دنیا به‌خصوص آمریکا خوب فهمیده است که ایران به قله نزدیک است؛ و مردم و دولت و مسئولین با انسجام و وحدت و همدلی تحت زعامت امام المسلمین تا تحقق ایران قوی در مقابل مستکبرین قدمی عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت: البته هر روز نفرت مردم جهان نسبت به آمریکا و اسرائیل بیشتر می‌شود و بر سکوت کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نسبت به جنایات ددمنشانه‌ای که در غزه واقع می‌شود بیشتر لعن می‌کنند. امیدواریم به برکت خون شهدای غزه و ماه مبارک رمضان در روز قدس امسال برای فلسطین شاهد پیروزی‌هایی باشیم که انتظار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات