به نظر جنابعالی، اصلیترین و مهمترین راز موفقیت مشاغل در چیست؟
مداومت و استمرار در انجام همه کارها، اصلیترین و مهمترین راز موفقیت در هر صنف محسوب میشود.
از دیدگاه شما مهمترین دغدغه خریدار و فروشنده در صنف لوازم خانگی، چه مسئلهای است؟
یکی از دغدغههای موجود برای مغازه دار و مصرف کننده این است که به محصول مورد نظر به سرعت دست یابد؛ واقعیت امر این است که محصول، موجود است، ولی به دست مشتری نمیرسد؛ در شهرهای دیگر نیز روال به همین صورت است. به عنوان مثال، یک خریدار به فروشگاهی در شهرستان مراجعه میکند و نیاز دارد کالا را همان روز تحویل بگیرد. در اینجا همکار ما با مشکل تامین کالا مواجه میشود.
عملکرد اتحادیه را در این حوزه چگونه ارزیابی میکنید؟
اتحادیه فروش لوازم خانگی، عمدتا مسائل کلی را در نظر میگیرد، چارچوبها و قوانین اصلی که در هر صنفی رعایت میشود، اما در مسائل ذکر شده، به میزان کافی یاری دهنده اهالی اصناف نیست.
چنانچه جنابعالی، یکی از اعضای اتحادیه بودید، چه اقداماتی در راستای بهبود وضعیت فعلی انجام میدادید؟
اگر از اشخاص مهم و تاثیرگذار اتحادیه بودم، اولین قدمم در راستای تغییر فضای سنتی و اینترنت بود؛ زیرا در صنف ما بین فضای فروش آنلاین و سنتی، اختلاف به وجود آمده است که گاهی اختلاف قیمت به یک تا دو میلیون نیز میرسد. در بخش سنتی به دلیل میزان بیشتر هزینههای جاری مانند: حقوق کارکنان، اجاره مغازه و... قیمت مصرف کننده افزایش مییابد. در مقابل و در بخش فروش اینترنتی، قیمت به کف میرسد. چون هزینهها کمتر است و محصول، با حاشیه سود پایین عرضه میشود. برای اینکه کمتر شاهد تنشهای این چنینی باشیم، بهتر است بستری فراهم شود تا به مدیریت قیمتها در سطح کشور بپردازد نه سطح شهر.
کیفیت محصولات داخلی را نسبت به همتای خارجی چگونه توصیف میکنید؟
اجناس داخلی از نظر قیمت، نمیتوانند رقابتی با جنسهای خارجی داشته باشند. برای حضور دربازار جهانی باید قدرت رقابت داشت تا اجناس به کشورهای همسایه صادر شوند. با توجه به این موضوع که خریدار هست، برای اینکه بتوانیم سهم بیشتری از این بازار را تصاحب کنیم باید با برندهای مطرح دنیا مانند بوش به رقابت بپردازیم. به عنوان مثال یک گاز رده خوب را در نظر بگیرید، در ایران دوازده میلیون است و در اروپا هفت میلیون.
به موضوع مهم رقابت اشاره کردید؛ رسانه در این زمینه چه نقشی را ایفا میکند و جنابعالی چه توصیهای برای پیشبرد اهداف در این حوزه دارید؟
رسانه، یکی از مهمترین و اصلیترین ابزار در حیطه کسب و کارهای کل جامعه است. پیام رسانهای داخلی باید فعالیتشان را بیشتر و امکاناتشان را گسترش دهند تا من نوعی میهن دوست، امکان فعالیت در رسانه داخلی را داشته باشم.
راههای ارتباطی اهالی استان البرز با مجموعه دلتون را اعلام کنید.
نشانی: کرج- طالقانی جنوبی- ساختمان ولیعصر
ساعت کاری مجموعه دلتون از ۹ صبح لغایت ۲ ظهر و از ۳ تا ۶ عصر میباشد.
نشانی سایت: WWW.DLTON.IR
شماره تماس: ۰۹۱۰۵۴۲۲۶۸۲
ثریا باستانی، مشاور طب سنتی پارس نیوشا نیک:
بهنام آقایی، تابلوساز:
دکتر سارا رضایی، جراح و دندانپزشک:
سید احمد طباطبایی فرد، مدیریت شرکت فیسا: