زهرا امیری، عضو جامعه مشاوران رسمی مالیاتی و مدیر دفتر مشاوره:

یاوران مالیاتی پارس؛ تخصص مالی و تسلط بر قوانین مالیاتی

شناخت قوانین مالیاتی و اجرای درست آنها، یکی از نیاز‌های اساسی و مبرم هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. به همین دلیل، نقش مشاوران مالیاتی متخصص که با قوانین، بخشنامه‌ها و فرآیند‌های رسیدگی آشنا هستند، بسیار تعیین‌کننده می‌باشد. در این راستا دفتر مشاوره یاوران مالیاتی پارس، به مدیریت زهرا امیری با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه‌ی ۱۴ ساله در حوزه حسابداری و امور مالی، فعالیت دارد. این مدیر متعهد و مجرب، مسیر حرفه‌ای خود را بر پایه دقت، قانون‌گرایی و دفاع از حقوق مؤدیان بنیان نهاده است.
شناخت قوانین مالیاتی و اجرای درست آنها، یکی از نیاز‌های اساسی و مبرم هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. به همین دلیل، نقش مشاوران مالیاتی متخصص که با قوانین، بخشنامه‌ها و فرآیند‌های رسیدگی آشنا هستند، بسیار تعیین‌کننده می‌باشد. در این راستا دفتر مشاوره یاوران مالیاتی پارس، به مدیریت زهرا امیری با تکیه بر دانش تخصصی و تجربه‌ی ۱۴ ساله در حوزه حسابداری و امور مالی، فعالیت دارد. این مدیر متعهد و مجرب، مسیر حرفه‌ای خود را بر پایه دقت، قانون‌گرایی و دفاع از حقوق مؤدیان بنیان نهاده است.
کد خبر: ۹۳۷۸

بفرمایید چه شاخصه‌هایی باعث شد شما به عنوان عضو هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی انتخاب شوید؟

برای عضویت در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، لازم است ابتدا فرد عضو جامعه مشاوران رسمی مالیاتی کشور باشد. علاوه بر این، گذراندن دوره‌های تخصصی دادرسی و آشنایی کامل با قوانین مالیاتی از الزامات این جایگاه است. من در سال ۱۴۰۲ در آزمون مشاوران رسمی مالیاتی شرکت کردم و خوشبختانه جزو ۱۰ نفر برتر قرار گرفتم. اکنون نیز افتخار دارم به عنوان نماینده بند ۳ در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مشغول فعالیت شوم.

در دفتر مشاوره مالیاتی خود، چه نوع خدماتی را به مؤدیان ارائه می‌دهید؟

خدمات ما شامل مشاوره تخصصی مالی و مالیاتی از زمان راه‌اندازی کسب‌وکار تا مراحل رسیدگی و دادرسی مالیاتی است. بسیاری از کسب‌وکار‌ها در آغاز فعالیت به دلیل آشنا نبودن با قوانین و تکالیف مالیاتی، ممکن است دچار زیان یا جرائم سنگین شوند. از آنجا که قوانین مالیاتی و بخشنامه‌ها دائماً در حال تغییر هستند، ما به صاحبان مشاغل کمک می‌کنیم تا از ابتدا مسیر مالیاتی خود را به درستی طی نمایند.

برای مودیانی هم که در روند فعالیت اقتصادی خود با بدهی مالیاتی مواجه‌اند، با دفاع تخصصی از پرونده مالیاتی‌شان باعث جلوگیری از توقیف اموال و آسودگی خاطر آنها می‌شویم. حضور ما در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم با استناد به مواد قانونی، از حقوق مؤدیان دفاع و بدهی‌های غیرمنصفانه را به میزان واقعی و قانونی کاهش دهیم.

با توجه به اهمیت تخصص در حوزه امور مالیاتی، بفرمایید تفاوت فعالیت مجموعه شما با دیگر مراکز فعال در این زمینه چیست؟

تفاوت اصلی در تخصص و تجربه واقعی است. بسیاری از افرادی که در زمینه ثبت شرکت یا ارسال اظهارنامه فعالیت دارند، فاقد دانش حقوقی و مالیاتی کافی هستند و صرفاً کار‌های اداری را انجام می‌دهند. مجموعه‌ی ما با اتکا به تخصص اعضا و تسلط به قوانین مالیات‌های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و قانون تجارت، پرونده‌ها را به‌صورت تحلیلی و قانونی بررسی می‌کند.

پرونده‌های بسیاری دیده‌ام که توسط افراد غیرمتخصص در کافی‌نت‌ها یا دفاتر پیشخوان تشکیل و در آنها ضریب مالیاتی یا همان اینتا کد نادرست ثبت گردیده است. این موضوع متاسفانه موجب شکل‌گیری بدهی‌ها و جرائم سنگین برای مؤدیان می‌شود. درصورتیکه اگر از ابتدا، پرونده شرکت توسط افراد آشنا به قانون تنظیم گردد، بسیاری از این مشکلات اساساً به وجود نمی‌آیند.

به عنوان نمونه، با بررسی پرونده یک شرکت در سال ۱۴۰۲ متوجه شدیم که بدهی مالیاتی ۹ میلیارد تومانی آن در یک پروسه غیر تخصصی ثبت اسناد مالی، منجر به اشتباه محاسبه شده است. مجموعه‌ی ما در مهلت قانونی، اعتراض را به موقع ثبت کرد و پرونده به مراحل دادرسی ارجاع گردید. سرانجام با دفاع مستند و تخصصی در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی، توانستیم مبلغ بدهی را به شکل چشمگیری کاهش دهیم.

به عنوان یک بانوی موفق، چه پیامی برای جوانان و به ویژه بانوان دارید؟

هرگز ناامید نشوند، مسیر موفقیت سرشار از چالش است، اما پشتکار، استمرار و ایمان به توانمندیها، انسان را به هدف خواهد رساند. کلید موفقیت در هر مسیری، استمرار در تلاش و باور به توانایی‌های شخصی است.

- نشانی دفتر: کرج، شاهین‌ویلا، نبش نهم غربی، ساختمان سورنا ساگارتین، طبقه سوم، واحد ۱۰

شماره تماس‌ها:

۰۹۱۲۶۶۰۸۶۷۶

۰۹۱۹۶۴۶۹۶۸۶

صفحه اینستاگرام: yavaran.maliati.pars

newsQrCode
ارسال نظرات