اجرای طرح آرامش بهاری در ۸۰ بقعه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: طرح آرامش بهاری از نخستین روز ماه مبارک رمضان در ۸۰ بقعه استان آغاز می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: طرح آرامش بهاری از نخستین روز ماه مبارک رمضان در ۸۰ بقعه استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹

به گزارش جام جم البرز: حجت الاسلام و المسلمین "علی دشتکی" در نشست مطبوعاتی  با اشاره به اینکه ۸۰ امامزاده در البرز وجود دارد، اظهار کرد: در تمامی این بقعه‌ها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این بقاع متبرکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان همچون قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم، ترتیل خوانی، برگزاری برنامه‌های نوروزی و تحویل سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دشتکی گفت: در این مدت بیش از یک هزار نفر خادم بقعه و حدود ۱۵۰ مبلّغ به مردم و زائران ارائه خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خانواده محوری در اولویت برنامه‌های طرح آرامش بهاری است، افزود: مدیریت محیط تعاملی در دو بخش مردمی و دولتی از اولویت‌های کاری ما بوده و اوقاف با آغوش باز از عموم مردم استقبال می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به تعداد رقبات البرز گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار رقبه در استان وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود تمام این رقبات تا پایان ۱۴۰۲ سند دار شوند که فقط کار کاداستری و ثبت و صدور سند مالکیت ۵۰۰ رقبه باقیمانده است.

دشتکی با اشاره اینکه یک هزار و ۲۰۰ موقوفه در البرز وجود دارد، توضیح داد: طی سه یا چهار سال اخیر تعداد موقوفات البرز از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ موقوفه افزایش یافته است ضمن اینکه اجرای نیات نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات