به گزارش جام جم البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان، با اشاره به تجربیات موفق ارتباطات اقتصادی با کشورهای مختلف اظهار کرد: در گذشته با تکیه بر مطالعات دقیق و ارتباط با کشورهای هدف، توانستیم برای برخی کشورها از جمله عمان، بستههای مطالعاتی و حتی پیشنهادات اصلاح قوانین و مقررات اقتصادی تدوین کنیم که این رویکرد منجر به ایجاد بازارهای صادراتی پایدار شد.
او افزود: امروز نیز استان البرز دارای ظرفیتهای گستردهای در حوزه تولید و صنعت است، اما این ظرفیتها باید بهدرستی شناسایی، دستهبندی و معرفی شوند. ما باید اطلاعات کامل واحدهای تولیدی، از جمله مدیرعامل، مدیر بازرگانی، نوع تولید و توان صادراتی را در قالب کتابچهها و بستههای حرفهای تهیه کنیم تا در اختیار سفارتخانهها، هیأتهای تجاری و سرمایهگذاران خارجی قرار گیرد.
استاندار البرز با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی حتی عضو اتاق بازرگانی نیستند، اما توان صادرات دارند، تصریح کرد: همه تولیدات استان، از صنایع بزرگ تا شبکههای صنعتی کوچک، باید در یک ساختار منسجم معرفی شوند تا طرف خارجی هنگام مراجعه، بهراحتی بتواند حوزه مورد نظر خود مانند صنایع غذایی، صنعتی یا خدماتی را انتخاب و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند.
عبداللهی همچنین بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: دعوت از مدیران بازرگانی و معاونان اقتصادی کشورهای همسایه، برگزاری نمایشگاهها و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و بازارهای هدف، از جمله اقداماتی است که باید با جدیت دنبال شود.
او خاطرنشان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی نیازمند تلاش مستمر، برنامهریزی دقیق و حرکت فعالانه است و اگر این مسیر بهدرستی طی شود، بهطور طبیعی فرصتها و راهکارهای جدید اقتصادی برای استان البرز ایجاد خواهد شد.
عاطفه سلطانی، مدیر مجموعه:
الناز موسوی، مدیر مزون:
پیمان خلیلزاده، مدیر مجموعه برق و تأسیسات پیمان:
اورنگ بیدرنگ، مدیریت مجموعه: