استاندار البرز:

از ظرفیت نخبگان اقتصادی استان برای تحقق شعار سال بهره برداری می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: هدف اصلی تشکیل دستیاران مردمی سازی دولت، حل مشکلات مردم با کمک خود مردم است و اکنون با توجه به فرمایشات و راهبرد‌های مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید با بکار گیری حلقه‌های میانی و گروه نخبگان و اتصال آن‌ها به فرمانداری‌ها و تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز نیل به اهداف را با جدیت دنبال کنند.
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: هدف اصلی تشکیل دستیاران مردمی سازی دولت، حل مشکلات مردم با کمک خود مردم است و اکنون با توجه به فرمایشات و راهبرد‌های مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید با بکار گیری حلقه‌های میانی و گروه نخبگان و اتصال آن‌ها به فرمانداری‌ها و تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز نیل به اهداف را با جدیت دنبال کنند.
کد خبر: ۱۰۴۷

به گزارش جام جم البرز،مجتبی عبداللهی ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تعیین شعار سال اشاره کرد و بر ضرورت برنامه ریزی دقیق با قابلیت اجرا از سوی مدیران مربوطه تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تاب آوری اقتصادی در گرو مشارکت مردم است، افزود: استفاده از منابع در اختیار بخش غیردولتی توسط مردم، شکوفا و بهره ور کردن فرصت‌ها با استفاده از ایده‌های نوین و ظرفیت‌های انسانی، همان مردمی سازی اقتصاد معنا دارد که هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری با توجه به نیاز‌ها و ضرورت‌های کشور در شعار سال مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در راستای شعار سال، مبنی بر اینکه یک کلید اساسی برای حلّ مشکلات اقتصادی کشور عبارت است از مسئله تولید و ️اگر رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملّی به نحو مطلوب انجام بگیرد، مسائلی همچون تورم، اشتغال، ارزش پول ملی و... حل می‌شوند، بنابراین باید اقتصاد را مردمی کرده و موانع حضور مردم را برطرف کنیم، افزود: باید تمامی توان و تمرکز خود را بر روی تحقق این اهداف معطوف کنیم.
عبداللهی گفت: همچنین در برنامه هفتم توسعه به مردمی سازی اقتصاد و کاهش نقش دولت در بنگاه داری توجه ویژه‌ای شده است.
وی افزود: در دولت محترم سیزدهم نیز توسعه اقتصاد تعاونی با رویکرد مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‏های اقتصادی و مردمی‏سازی اقتصاد به صورت برنامه محور در دستور کار است.
استاندار البرز گفت: با تمام این تفاصیل در سال ۱۴۰۳ رویکرد دولت، مجلس و دستگاه قضا با تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری به یک همسویی و هم افزایی بسیار سازنده‌ای رسیده است و باید این فرصت مغتنم را برای آبادانی و توسعه کشور و به تبع آن استان استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه تولید تنها مسیر رفع بسیاری از تنگنا‌های کنونی کشور محسوب می‌شود، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی و کاهش واردات و نیل به خودکفایی از طریق ارتقا کیفیت تولیدات داخلی از جمله اهدافی است که باید در استان البرز اجرایی شود.
عبداللهی گفت: البرز در سال ۱۴۰۲ طی تعامل و هم افزایی ویژه دولت و بخش خصوصی، توفیق یافت تا از مرز صادرات یک میلیارد دلاری عبوری کند، بنابراین در سال جدید درصدد هستیم هدف بزرگتری را تعیین کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم.
وی افزود: از تمامی متولیان بخش اقتصادی استان انتظار می‌رود که با تمام توان بدنبال رفع موانع تولید، افزایش صادرات و تسهیل امور فعالان اقتصادی باشند.
استاندار البرز گفت: مدیران اقتصادی و مشاوران مربوطه در این بخش باید برنامه‌ها و راهکار‌های خود را اعلام کرده و با کمک نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحب نظران در راستای اجرای اهداف اقدام کنند.
عبداللهی با اشاره به نقش دستیاران مردمی سازی دولت در حکمرانی مردمی دولت سیزدهم این رویکرد را برجسته و مهم ارزیابی کرد و گفت: دستیاران مردمی سازی حلقه وصل و میانی دولت و مردم را بر عهده دارند و باید بتوانند از یکسو صدای مردم و مشکلات جامعه را به دولت منتقل سازند و از سوی دیگر چالش‌ها و توفیقات دولت را برای مردم تبیین سازند.
وی ادامه داد: هدف اصلی ایجاد این شبکه حل مشکلات مردم با کمک خود مردم است و اکنون با توجه به فرمایشات و راهبرد‌های مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و باید با بکار گیری حلقه‌های میانی و گروه نخبگان و اتصال آن‌ها به فرمانداری‌ها و تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز نیل به اهداف را با جدیت دنبال کنند.
عبداللهی گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که مردمی سازی امور را بر ریل اصلی خود برگرداند و حکمرانی مردم را در امور مختلف محقق کند بنابراین از مدیران استان انتظار می‌رود با زمینه سازی و میدان گشایی، امور را به مردم واگذار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات