آغاز فعالیت نخستین مزرعه نوآور بهره ور در البرز

جام جم البرز/ نخستین مزرعه نوآور بهره ور در استان البرز با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در شهرستان نظر آباد به بهره برداری رسید.
جام جم البرز/ نخستین مزرعه نوآور بهره ور در استان البرز با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در شهرستان نظر آباد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۳۱۰

به گزارش جام جم البرز: این مزرعه به منظور شتاب دهی و نوآوری در بخش کشاورزی کشور با مشارکت مردم در شهرستان نظرآباد فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان تات، با اشاره به اینکه مزارع نوآور در راستای افزایش بهره وری و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی ایحاد می‌شوند گفت: سال گذشته ۴۶ مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج راه‌اندازی شد و امسال قرار است این تعداد به ۱۵۰ مورد برسد.
مجتبی خیام نکویی گفت: مزارع نوآور بهره ور در راستای سیاست ایجاد امنیت غذایی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از سال گذشته در دستور کار معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی قرارگرفته است این مزارع می‌توانند یکی از نقاط ارتباطی پژوهشگران با کشاورزان و تولیدکنندگان باشند.

وی افزود: هدف از ایجاد این مزارع شناسایی، سازماندهی و ایجاد شبکه کشاورزان نوآور بهره ور ایران، توانمندسازی و توسعه ظرفیت‌های کشاورزان نوآور بهره ور، ایجاد ارتباطات سازمان یـافته و هـدفمند میان شبکه کشاورزان نوآور بـهره ور با مـوسسـات و مـراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، دهکده‌های نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان برای ارتقاء ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در بین کشاورزان پیرامونی؛ هدایت و تسهیل دسترسی کشاورزان نوآور بهره ور به برنامه‌های حمایتی و توسعه‌ای دولتی و غیردولتی است.

معاون وزیر و رییس سازمان تات بهره گیری از مزرعه برای تسریع در فرآیند جذب، بومی سازی و ترویج دانش و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و توسعه شبکه تحقیقات و نوآوری مزرعه‌ای و افزایش بهره وری و تحکیم امنیت غذایی را از دیگر دستاورد‌های ایجاد مزارع نواور عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات