بازگشت سارگپه و لاک پشت خاکی به دامان طبیعت البرز

جام جم البرز/ یک بهله سارگپه و یک قطعه لاک پشت خاکی در طبیعت شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت هفته محیط زیست به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
جام جم البرز/ یک بهله سارگپه و یک قطعه لاک پشت خاکی در طبیعت شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت هفته محیط زیست به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
کد خبر: ۲۳۷۱

به گزارش جام جم البرز:" مجید درگی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز  گفت: این دو گونه جانوری با کمک شهروندان دوستدار محیط زیست به محیط بانان تحویل داده شده بودند، در هفته محیط زیست پس از اطمینان از سلامت جسمانی لاک پشت و قدرت پرواز سارگپه، در یکی از زیستگاه‌های طبیعی و مناسب شهرستان رها سازی شدند.


وی با اشاره به اینکه سارگپه پرنده‌ای شکاری کوچک‌تر از عقاب است افزود: سارگپه‌ها پرندگان شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرارمی گیرند، این پرنده در استپ‌ها و دشت‌های وسیع خشک و گاهی در کوهستان آشیانه می‌سازد. این پرنده گونه بومی ایران بوده و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه می‌کند.
وی افزود: این پرنده نیز حین بارندگی‌های امسال دچار جراحت شده بود که پس از تیمار به طبیعت انتقال داده شد.


همچنین درگی افزود: این لاک پشت خاکی در خانه‌ای در هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ استان البرز نگهداری می‌شد که صاحب آن، لاک‌پشت را به ماموران اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد، که ماموران این لاک پشت را به طبیعت بازگرداندند.
لاک پشت خاکی حالت آرامی و کندرو دارد و در دشت‌های خشک تپه ماهورها، جنگل و باغ‌ها دیده می‌شود و در زمستان به خواب عمیق زمستانی می‌رود و با گرم شدن هوا شروع به فعالیت می‌کند، جانوری گیاه خوار است و از گیاهان آب دار تغذیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات