حسین حیدری ، مدیریت مجموعه‌ های راش‌ کیک :

تولیدکننده، ذاتاً عاشق تولید است

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ حسین حیدری، مدیریت مجموعه‌ های راش کیک جلب می‌ نماییم:
افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ حسین حیدری، مدیریت مجموعه‌ های راش کیک جلب می‌ نماییم:
کد خبر: ۲۵۵

مشکلات و چالش های صنف قنادان را واکاوی و تشریح کنید.
ذات تولید به تنهایی چالش‌ برانگیز است ، یکی از دغدغه‌های ما در حال‌حاضر مالیات میباشد . از آنجایی که اکثر خریدهای ما به صورت غیررسمی‌ است و از خود شخص تولیدکننده و یا کشاورز است ، از این رو امکان ارائه فاکتور رسمی وجود ندارد . چون حتی اگر دارای مُهر هم باشد دارایی آن را قبول نمیکند ، این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات صنف ما می باشد .از دیگر مشکلات می‌توان به هزینه‌های بسیار بالای تولید، از جمله: هزینه‌هایی مثل آب ، برق، گاز و بیمه اشاره نمود.
نرخ حامل‌های انرژی باعث شده است که هم سود ما کم شود و هم توان خرید مشتری کاهش یابد، به هرحال از هر سو تولید دچار بحران شده است . در گذشته تعداد زیادی فروشگاه‌های قنادی افتتاح میشد اما در حال حاضر این موضوع کاملا معکوس شده ، چون نسبت فروشگاه‌هایی که تعطیل می‌شوند با فروشگاه‌های تازه تأسیس، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست .
آیا در حوزه فعالیت شما مواد مصرفی دور ریز هم می شوند؟
به طور کل این حرفه ، دور ریز زیادی ندارد . سیستم عرضه نسبت به قبل خیلی متفاوت شده است در گذشته افراد برای تهیه شیرینی مشکلی نداشتند ولی در حال حاضر توقع مردم بسیار افزایش یافته و کیفیت و تازگی برایشان بسیار مهم میباشد.
رقابت به چه میزان در این حرفه وجود دارد؟
رقابت در این حرفه بسیار زیاد است ، باید در بازار رقابت از سایرین جلوتر و پیشگام باشیم . ما یک‌سری هزینه‌های پنهان در کار داریم ، به طور مثال زمانی که کار آنالیز می‌شود محاسبه هزینه مواد اولیه ، هزینه ساخت و یک سری هزینه‌های سربار در حامل انرژی و هزینه‌های نگهداری به صورت جداگانه میباشد. اما هزینه‌های پنهان شامل زمانی است که مثلا مواد داخل فر خراب می‌شود و یا فاسد می‌شوند که در این صورت بیات هستند و دور ریز داریم. تمام این موارد در هزینه‌های دخل ثبت می‌گردد که برای جنسی که تولید کردید اما نفروختید ، باید مالیات پرداخت کنید .
با توجه به اشاره ای که به مشکلات داشتید، در این رابطه چه مطالباتی از قانون گذاران دارید؟
تقاضای من از قانون‌گذاران و تمام کسانی که قانون را اجرا می‌کنند، این است که تولید کنندگان را یاری و مساعدت کنند . در حال حاضر اقتصاد ما بیمار است و تمام بار بر دوش تولیدکنندگان میباشد . تمام افراد این صنف متضرر می‌شوند، اما به دلیل اینکه تولیدکننده ذاتاً عاشق تولید است ، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. رسالت من این است که به اصطلاح، یک سفره پهن کنم تا افراد زیادی از این طریق نان ببرند. ما حتی زمانهایی شیرینی‌های بسته‌بندی را در دیوار مهربانی می‌گذاریم و در جعبه‌های نیم کیلویی تقدیم افراد نیازمند میکنیم.
مسئولین امر، لطفا وقتی به حساب یک تولید کننده رسیدگی میکنند مدنظر داشته باشند که این شخص زخم‌خورده است ، چون تولیدکننده در چند جبهه همزمان می‌جنگد؛ از جمله نیروی کار ، بیمه ، مالیات ، تعزیرات و ... .
اخیرا اداره بهداشت عملکرد بسیار خوبی داشته و موجب افزایش استانداردها شده است. چون بیشتر واحدهای تولیدی به دلیل بازرسی مستمر بهداشت ، عملکرد خوبی دارند. اداره تعزیرات نیز نظارت و رسیدگی مطلوبی دارد و باعث حفظ کرامت تولید کننده است . امید است که تمامی ارگان‌ها مانند این ادارات رسیدگی‌های لازم را داشته باشند .
امیدوارم اداره دارایی نهایت مدارا را با مردم داشته باشد ، طی چند سال اخیر کرونا باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شده است و از آنجایی که توان خرید مردم پایین آمده ، تیراژ کار به شدت کاهش یافته است. در گذشته، زمان عید بازار قنادی بسیار پررونق بود ولی امروزه ما تنها توانستیم چراغ مغازه را روشن نگه داریم و حقوق پرسنل را بپردازیم .
ضمن تشکر از شما و صحبت های ارزنده ای که داشتید، چنان چه سخن و نکته پایانی برای مخاطبان ما دارید، بیان کنید.
بنده به عنوان مدیریت مجموعه های راش کیک، دست تک ‌تک همشهریان خود را میبوسم. چرا که باعث شدند یک مغازه چهل متری تبدیل به هفت مجموعه با ۱۵۰ نیروی کار شود . این تنها به دلیل انعکاس لطف و همراهی مردم عزیز در تمام این سالهاست . امیدوارم با یاری خداوند بتوانم خدمت‌رسانی بیشتری ارائه دهم.


newsQrCode
ارسال نظرات