رضا محمدی منش: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کنونی جامعه، اولین مشکل، افزایش هزینهها است. این موضوع، شامل تجهیزات عکاسی آتلیه، دکورهای اجرایی و سایر تجهیزات مورد نیاز میشود. باید در نظر داشت که خود خانواده ها، درگیر بالا رفتن مخارج کلی زندگی میباشند. تا چند سال پیش، سود کاری ما، خیلی خوب بود و مردم هم توانایی مالی داشتند و برای گرفتن عکس به آتلیهها مراجعه میکردند. اما در حال حاضر، تعداد مشتریان به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب، بسیار کم شده است.
سمیه خان آباد: آتلیههای سیار، اخیرا بسیار زیاد شده اند. چه در زمینه تخصصی کاری ما، که حوزه کودک است و چه حوزه مراسم ازدواج و عروس و داماد، این مسئله مشاهده میشود. با قیمتهای خیلی پایین و تجهیزات بسیار معمولی، بدون داشتن اجاره بهای ملک و حتی بدون داشتن مجوز، فعالیت میکنند. مردم هم با توجه به شرایط مالی ضعیف و بودجه اندک خود، در درجه اول، قیمت را در نظر میگیرند و موضوع فوق به این معناست که اولویت آنها کیفیت نیست. افرادی که اولویت اول آنها کیفیت کار میباشد، بسیار کم هستند. متاسفانه در باب این موضوع، هیچ نظارت و راهکاری موجود نیست و سازماندهی هم نمیشود.
البته این نابسامانی عاری از مشکل نیست و در خصوص این موضوع، شکایت هم فراوان است. مواردی مشاهده شده که فرد، برای مراسم جشن عروسی خود، از خدمات چنین افرادی استفاده کرده، طوری که هیچ گونه اطلاعات جامعی از آن عکاس یا فیلمبردار نداشتند و تنها با یک شماره تلفن، بدون نوشتن قرارداد کتبی، اقدام به همکاری کردند. در نهایت هم با در اختیار داشتن فیلم و عکسهای عروسی، مفقود شده است و در چنین این مواردی واقعا هیچ کس پاسخ گو نیست.
رضا محمدی منش: در زمینه تجهیزات به روز، خوشبختانه وضعیت خوبی داریم. در حال حاضر با فاصله یک یا دو ماهه تجهیزات، وارد کشور میشود و با قیمتهای مناسب در بازار قرار میگیرد. طی مقایسهای که انجام دادیم، قیمت تجهیزات در داخل کشور، نسبتا مناسبتر از کشورهای همسایه است. در واقع به علت پایین بودن توان خرید، در کشور، فروشندگان و تاجران، سعی میکنند، به شیوهای تجهیزات را وارد کنند که قیمت بالایی نداشته باشد. متاسفانه به علت نوسانات دلار، در مدت اخیر، روند قیمتها بسیار افزایشی بوده است. قیمت یک لنز، طی یک سال، ۴برابر شده است. این موضوع، فشار سنگینی را به قشر عکاس و هنرمند، وارد میکند. این مشکل برای سایر اصنافی که تولید محتوا انجام میدهند هم، وجود دارد.
سمیه خان آباد: افرادی که میخواهند از خدمات آتلیهای بهرهمند شوند، در ابتدا باید تحقیقات و جستجوی لازم را انجام دهد. برای مثال میتوانند از طریق شبکههای مجازی مثل اینستاگرام اطلاعات گرفته و نمونه کارهای آتلیهها را مشاهده کنند. بعد از انتخاب آتلیه مورد نظر، به عکاس و هنر و مهارت او، اعتماد کنند و مطمئن باشند که نتیجه پروژه در سطح عالی و بر طبق سلیقه مشتری خواهد بود.
در گفتگو با هادی رضادخت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت، شاخص مند شد:
بابک رستمی، مدیرعامل شرکت طی مصاحبه اختصاصی واکاوی کرد:
فریبا ملائی، مدیر مجموعه ورزشی جاوید:
مریم سعیدی، مدیر و موسس باشگاه، تبیین کرد: