مراحل پایانی مرمت کاخ تاریخی شهرستانک کرج

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۸۰ درصد مرمت و توسعه کاخ تاریخی شهرستانک کرج به پایان رسید و این بنا در آستانه تبدیل به مجموعه گردشگری و رفاهی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۸۰ درصد مرمت و توسعه کاخ تاریخی شهرستانک کرج به پایان رسید و این بنا در آستانه تبدیل به مجموعه گردشگری و رفاهی است.
کد خبر: ۲۸۱۲

به گزارش جام جم البرز: "رحیم خاکی"  مدیر کل میراث فرهنگی  استان ،روز پنجشنبه اظهار کرد: عملیات مرمت و بازسازی کاخ تاریخی شهرستانک توسط بهره‌بردار بخش خصوصی در حال انجام است و کار با سرعت پیش می‌رود.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در نشستی که روز گذشته به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز و با حضور مدیران کل دستگاه‌های خدمات رسان شامل راهداری، آب، برق، گاز، ارتباطات سیار و همچنین محیط زیست و منابع طبیعی در کاخ تاریخی شهرستانک برگزار شد، بر تسهیل و تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط هریک از دستگاه‌ها تأکید و مصوب شد تا ۱۰ روز آینده عملیات عمرانی احداث تأسیسات آغاز شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان برای فراهم شدن زیرساخت‌هایی همچون راه و انشعابات آب، گاز، برق و مخابرات و پیشبرد امور بر طبق برنامه تا یک سال آینده شاهد بهره برداری از کاخ شهرستانک با کاربری بوتیک هتل باشیم.

خاکی افزود: تاکنون پیگیری‌ها و مکاتبات مکرری از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی استان، استاندار البرز و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سایر وزرا برای فراهم شدن زیرساخت‌های کاخ شهرستانک صورت گرفته تا این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

کاخ شهرستانک در سال ۱۲۹۵ هجری قمری به دستور ناصرالدین شاه قاجار در «دره کیله» شهرستانک به عنوان یکی از روستا‌های توابع شهرستان کرج در کیلومتر ۵۵ جاده چالوس بنا شد.

این کاخ پس از طی دوران شکوه خود به عنوان پناهگاه هیات کوهنوردی با ثبت سند به نام و در اسفند ۱۳۵۹ در اختیار سازمان تربیت بدنی وقت قرار گرفت. با تلاش سازمان میراث فرهنگی وقت کاخ شهرستانک در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۷۶ با شماره ۱۹۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و با صرف تلاش فراوان در سال ۱۳۸۴ به مالکیت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درآمد.

newsQrCode
ارسال نظرات